Od 7. prosince si zákazníci na českém trhu mohou objednat Prius pro modelový rok 2012, který byl představen ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Toyota tak vyhověla požadavkům zákazníků, kteří si nový hybridní Prius chtějí objednat již v těchto dnech před koncem letošního roku.
Nový Prius je prvním z řady plně hybridních modelů, které Toyota přichystala pro trh v České republice na rok 2012. Tento hybridní model drží kombinovanou spotřebu paliva výrazně pod standardem D segmentu – pouhých 3,9 l/100km a emise CO2 na úrovni pouhých 89g/km .
Nový Prius se vyznačuje nově pojatým ztvárněním čelních partií s akcentem na dynamiku. Přepracovaný design předního nárazníku klade důraz na zvětšenou spodní část masky chladiče, v souladu s novou tváří příští generace vozů značky Toyota. Nový design světlometů s čirou optikou používá upravenou konfiguraci zdrojů LED; do předního nárazníku byla zabudována i světla pro denní svícení. Prius zůstává průkopníkem na poli technologických inovací. V každé ze svých generací Prius představil nové high-tech prvky, které se v dané třídě objevily vůbec poprvé. Nový Prius přináší další zlepšení v podobě pokrokových, cenově dostupných multimediálních soustav, které se nabízejí pro všechny modely z nové rodiny vozů Prius: Toyota Touch, Toyota Touch & Go Plus, nový systém Toyota Touch Pro a nová prémiová audio soustava JBL Matrix s energeticky úspornou technologií GreenEdge.
Během roku 2012 Toyota představí hybridní verzi nejprodávanějšího modelu Yaris - Yaris Hybrid, hybridní sedmimístné MPV Prius+, a v neposlední řadě i Prius Plug-in Hybrid, první sériově vyráběný hybridní vůz typu plug-in. Tyto novinky se přidají k dnes již nabízeným modelům Prius a Auris HSD. Tímto nabídne Toyota svým zákazníkům nejucelenější hybridní modelovou řadu na českém trhu s celkem 5 inovativními modely.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?