Podle průzkumu prodejce ojetých vozů AAA Auto se Češi při výběru konkrétního vozu s pohonem všech čtyř kol či vozu kategorie SUV rozhodují především podle účelu, ke kterému budou vůz využívat (64 procent případů). Firma o tom blíže informovala ve středu.
Z dalších údajů vyplývá, že přes 22 procent zákazníků volí podle značky vozu, 11 procent podle ceny a necelých 10 procent podle obsahu motoru. Méně než polovina dotazovaných pak zohledňuje při výběru i barvu. Žebříček oblíbenosti vede černá, následuje stříbrná a červená, a nejméně oblíbená je barva bílá.
Při volbě druhu paliva vítězí vznětové motory (naftu preferuje téměř 67 procent respondentů), zážehové motory kupuje 24 procent zákazníků (mezi nimi pouhá polovina procenta zákazníků vyžaduje jako palivo LPG) a pro necelých devět procent zákazníků není otázka paliva podstatná.
Nejžádanější obsah motoru je do dvou litrů (64 procent). Překvapivým zjištěním je, že přesně čtvrtina řidičů vyžaduje obsah nad tři litry. Maximální cena, kterou jsou zákazníci za ojeté SUV/4x4 zaplatit, je do 400 tisíc Kč (a to ve více než 42 procentech případů), nicméně téměř polovina dotazovaných potvrdila záměr realizovat nákup s rozpočtem do 300 tisíc Kč.
Telefonický průzkum provedlo v listopadu 2011 call centrum společnosti na vzorku 1000 náhodně vybraných zákazníků z celé České republiky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.