Podle průzkumu prodejce ojetých vozů AAA Auto se Češi při výběru konkrétního vozu s pohonem všech čtyř kol či vozu kategorie SUV rozhodují především podle účelu, ke kterému budou vůz využívat (64 procent případů). Firma o tom blíže informovala ve středu.
Z dalších údajů vyplývá, že přes 22 procent zákazníků volí podle značky vozu, 11 procent podle ceny a necelých 10 procent podle obsahu motoru. Méně než polovina dotazovaných pak zohledňuje při výběru i barvu. Žebříček oblíbenosti vede černá, následuje stříbrná a červená, a nejméně oblíbená je barva bílá.
Při volbě druhu paliva vítězí vznětové motory (naftu preferuje téměř 67 procent respondentů), zážehové motory kupuje 24 procent zákazníků (mezi nimi pouhá polovina procenta zákazníků vyžaduje jako palivo LPG) a pro necelých devět procent zákazníků není otázka paliva podstatná.
Nejžádanější obsah motoru je do dvou litrů (64 procent). Překvapivým zjištěním je, že přesně čtvrtina řidičů vyžaduje obsah nad tři litry. Maximální cena, kterou jsou zákazníci za ojeté SUV/4x4 zaplatit, je do 400 tisíc Kč (a to ve více než 42 procentech případů), nicméně téměř polovina dotazovaných potvrdila záměr realizovat nákup s rozpočtem do 300 tisíc Kč.
Telefonický průzkum provedlo v listopadu 2011 call centrum společnosti na vzorku 1000 náhodně vybraných zákazníků z celé České republiky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?