Škoda Rapid, ktorá sa predáva na indickom trhu, bola ocenená titulom Rodinné auto roka 2012 v Indii.
Úspech Škody Rapid v Indii na seba nenechal dlho čakať. Šiesty modelový rad automobilky, ktorý sa vyrába a predáva výhradne v Indii bol ocenený titulom Rodinné auto roka 2012 v Indii. Ocenenie pre indický Rapid udelil motoristický časopis Top Gear India. Porotcov oslovila solídna priestrannosť, moderná technika a dobrá bezpečnostná výbava alebo dizajn karosérie.
Škoda Rapid je indickou variáciou na Volkswagen Vento, s ktorým škodovka zdieľa techniku. Tú zasa z veľkej časti Vento prevzalo od európskeho súrodenca Volkswagen Polo. Rapid sa od Venta líši prednou časťou prevzatou z európskej Fabie a mierne upravenou zadnou časťou. Interiér oboch vozidiel je totožný.
Pod kapotou je k dispozícii jeden benzínový (1,6 MPI, 77 kW/105 k, 153 Nm) a jeden naftový motor (1,6 TDI, 77 kW/105 k, 250 Nm). Štandardom pre obe motorizácie je päťstupňová manuálna prevodovka, pre benzínový motor je v ponuke za príplatok aj klasický 6-stupňový automat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?