Škoda Rapid, ktorá sa predáva na indickom trhu, bola ocenená titulom Rodinné auto roka 2012 v Indii.
Úspech Škody Rapid v Indii na seba nenechal dlho čakať. Šiesty modelový rad automobilky, ktorý sa vyrába a predáva výhradne v Indii bol ocenený titulom Rodinné auto roka 2012 v Indii. Ocenenie pre indický Rapid udelil motoristický časopis Top Gear India. Porotcov oslovila solídna priestrannosť, moderná technika a dobrá bezpečnostná výbava alebo dizajn karosérie.
Škoda Rapid je indickou variáciou na Volkswagen Vento, s ktorým škodovka zdieľa techniku. Tú zasa z veľkej časti Vento prevzalo od európskeho súrodenca Volkswagen Polo. Rapid sa od Venta líši prednou časťou prevzatou z európskej Fabie a mierne upravenou zadnou časťou. Interiér oboch vozidiel je totožný.
Pod kapotou je k dispozícii jeden benzínový (1,6 MPI, 77 kW/105 k, 153 Nm) a jeden naftový motor (1,6 TDI, 77 kW/105 k, 250 Nm). Štandardom pre obe motorizácie je päťstupňová manuálna prevodovka, pre benzínový motor je v ponuke za príplatok aj klasický 6-stupňový automat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?