Zatímco naše tradiční představa o pneumatice je tak černá jak jen může být, společnost Double Star v Číně tohle zažité schéma chce změnit.
Čínská firma samozřejmě není první, kdo barevné pneumatiky vynalezl, avšak nikdo je nedokázal pořádně prodat. Firma Double Star si věří i v tomto.
Černé zbarvení pneumatik vychází z použití sazí při jejich výrobě, kterých je v pneumatice obvykle poměrně hodně, až kolem čtvrtiny objemu. Nejvýznamnější složku však tvoří kaučuk.
Díky prakticky bezbarvému kaučuku není problém zabarvit gumu do prakticky jakékoliv barvy, jen je nutné něčím nahradit ony zmíněné saze. To se děje například užitím siliky, což je technologie, kterou Michelin používá už téměř 20 let. Přesnější postup u čínského výrobce se mi však dohledat nepodařilo a také reportáž přiložená niže je v tomto ohledu jen velmi povrchní.
Video zachycuje i část výroby těchto pneumatik.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?