Zatímco naše tradiční představa o pneumatice je tak černá jak jen může být, společnost Double Star v Číně tohle zažité schéma chce změnit.
Čínská firma samozřejmě není první, kdo barevné pneumatiky vynalezl, avšak nikdo je nedokázal pořádně prodat. Firma Double Star si věří i v tomto.
Černé zbarvení pneumatik vychází z použití sazí při jejich výrobě, kterých je v pneumatice obvykle poměrně hodně, až kolem čtvrtiny objemu. Nejvýznamnější složku však tvoří kaučuk.
Díky prakticky bezbarvému kaučuku není problém zabarvit gumu do prakticky jakékoliv barvy, jen je nutné něčím nahradit ony zmíněné saze. To se děje například užitím siliky, což je technologie, kterou Michelin používá už téměř 20 let. Přesnější postup u čínského výrobce se mi však dohledat nepodařilo a také reportáž přiložená niže je v tomto ohledu jen velmi povrchní.
Video zachycuje i část výroby těchto pneumatik.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?