Nová generácia športového roadstera Mercedesu-Benz SL bude oproti predchodcovi ľahšia v priemere o 140 kg, ponúkne aj zopár nových technických vymožeností.
Prémiový roadster Mercedes-Benz SL novej generácie je verný svojmu pôvodnému označeniu: skratke slov športovo ľahký. SL prvej generácie z roku 1954 mal ľahkú karosériu vďaka rúrkovým rámom. Najnovší ju má z hliníka, čo prispieva k zníženiu jeho celkovej hmotnosti oproti predošlému modelu až o 140 kg. Z iných materiálov ako hliník je vyhotovených len niekoľko málo dielcov karosérie. Na jej zadnú stenu je čiastočne použité ešte ľahšie a pevnejšie magnézium. V predných stĺpikoch sú integrované rúrky z vysokopevnostnej ocele. Hliníková karoséria s optimalizovaným dielcami a novými technológiami spájania pritom vyniká oproti predošlej oceľovej vyššou tuhosťou, bezpečnosťou aj komfortom.
Medzi ďalšie, prvý krát použité a sériovo inštalované inovácie nového SL, ktoré sa predstaví už onedlho, patrí v prednej stene inštalovaný basový reproduktor. Umožňuje bohato reprodukovať hĺbky a vytvára atmosféru koncertnej siene ešte aj pri otvorenom aute.
V najnovšom modeli SL bude mať svetovú premiéru efektívny adaptívny systém stierania a umývania čelného okna Magic Vision Control s vyhrievaním. Jeho činnosť spočíva v tom, že podľa potreby a v závislosti od smeru stierania privádza používaný roztok priamo pred list stierača, pritom nevidno žiaden vodný lúč alebo film. Rovnako nehrozí ani postriekanie okoloidúcich, či prípadne posádky vozidla pri otvorenej streche. Sklo pred vodičom aj spolujazdcom však zostáva dokonale čisté. Nová generácia Mercedesu-Benz SL bude mať premiéru začiatkom budúceho roka.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.