Nová generácia športového roadstera Mercedesu-Benz SL bude oproti predchodcovi ľahšia v priemere o 140 kg, ponúkne aj zopár nových technických vymožeností.
Prémiový roadster Mercedes-Benz SL novej generácie je verný svojmu pôvodnému označeniu: skratke slov športovo ľahký. SL prvej generácie z roku 1954 mal ľahkú karosériu vďaka rúrkovým rámom. Najnovší ju má z hliníka, čo prispieva k zníženiu jeho celkovej hmotnosti oproti predošlému modelu až o 140 kg. Z iných materiálov ako hliník je vyhotovených len niekoľko málo dielcov karosérie. Na jej zadnú stenu je čiastočne použité ešte ľahšie a pevnejšie magnézium. V predných stĺpikoch sú integrované rúrky z vysokopevnostnej ocele. Hliníková karoséria s optimalizovaným dielcami a novými technológiami spájania pritom vyniká oproti predošlej oceľovej vyššou tuhosťou, bezpečnosťou aj komfortom.
Medzi ďalšie, prvý krát použité a sériovo inštalované inovácie nového SL, ktoré sa predstaví už onedlho, patrí v prednej stene inštalovaný basový reproduktor. Umožňuje bohato reprodukovať hĺbky a vytvára atmosféru koncertnej siene ešte aj pri otvorenom aute.
V najnovšom modeli SL bude mať svetovú premiéru efektívny adaptívny systém stierania a umývania čelného okna Magic Vision Control s vyhrievaním. Jeho činnosť spočíva v tom, že podľa potreby a v závislosti od smeru stierania privádza používaný roztok priamo pred list stierača, pritom nevidno žiaden vodný lúč alebo film. Rovnako nehrozí ani postriekanie okoloidúcich, či prípadne posádky vozidla pri otvorenej streche. Sklo pred vodičom aj spolujazdcom však zostáva dokonale čisté. Nová generácia Mercedesu-Benz SL bude mať premiéru začiatkom budúceho roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?