Ministerstvo dopravy připravuje přelomovou změnu: z poznávací značky hodlá vyhodit písmeno označující správní území. Značka bude navíc přidělena přímo řidiči, který si ji při změně vozu přemontuje na nové auto, informují v pondělním vydání Lidové noviny.
Poprvé v historii značení českých vozidel tak z registrační cedulky nepůjde vyčíst, odkud auto je. Kromě jiného tak skončí šikanování motoristů z jiných končin republiky. Takzvané krajské kódování nahradí náhodně generovaný sedmimístný kód kombinující zcela volně čísla a písmena, popisují Lidové noviny. Značky budou nově přidělovány přímo řidiči, a ne jeho vozu, jak je tomu nyní. To znamená, že řidič dostane svou osobní značku, kterou při změně vozu jednoduše přemontuje na nové auto. Za deset tisíc si pak bude moci pořídit espézetku na přání. Novinku bude v únoru schvalovat vláda, a pokud vše půjde hladce, mohla by nová pravidla platit už v létě příštího roku. Nové značky se budou zavádět postupně, podle toho, jak rychle si budou řidiči obměňovat svůj vozový park. Někteří policisté však upozorňují, že svědci trestných činů si budou nové "chaotické" značky hůře pamatovat, uvádí Lidové noviny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?