Ministerstvo dopravy připravuje přelomovou změnu: z poznávací značky hodlá vyhodit písmeno označující správní území. Značka bude navíc přidělena přímo řidiči, který si ji při změně vozu přemontuje na nové auto, informují v pondělním vydání Lidové noviny.
Poprvé v historii značení českých vozidel tak z registrační cedulky nepůjde vyčíst, odkud auto je. Kromě jiného tak skončí šikanování motoristů z jiných končin republiky. Takzvané krajské kódování nahradí náhodně generovaný sedmimístný kód kombinující zcela volně čísla a písmena, popisují Lidové noviny. Značky budou nově přidělovány přímo řidiči, a ne jeho vozu, jak je tomu nyní. To znamená, že řidič dostane svou osobní značku, kterou při změně vozu jednoduše přemontuje na nové auto. Za deset tisíc si pak bude moci pořídit espézetku na přání. Novinku bude v únoru schvalovat vláda, a pokud vše půjde hladce, mohla by nová pravidla platit už v létě příštího roku. Nové značky se budou zavádět postupně, podle toho, jak rychle si budou řidiči obměňovat svůj vozový park. Někteří policisté však upozorňují, že svědci trestných činů si budou nové "chaotické" značky hůře pamatovat, uvádí Lidové noviny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?