Čínské automobilce Geely se podařilo dosáhnout v nárazových testech organizace EuroNCAP hodnocení čtyř hvězdiček z pěti. Čína se tím blíží úrovni běžné v Evropě.
Jakkoliv je třeba říci, že v dnešní době by zisk čtyř hvězdiček byl pro libovolné auto z Evropy, Koreje či Japonska brán jako menší propadák, je třeba připomenout, že ještě před pár lety troskotal dovoz aut z Číny do Evropy mimo jiné i kvůli problémům s homologačními kritérii právě v oblasti bezpečnosti.
Geely Emgrand EC7, řadící se do třídy velkých vozů, získal čtyři hvězdičky, přičemž ochrana při nárazu zepředu byla ohodnocena 75 % a boční náraz 80 %. Největším průšvihem byla ochrana kotníků a šlapek řidiče, kdy do interiéru pronikly kovové části. Zbytek figuríny řidiče byl chráněn veskrze dobře.
Boční náraz zvládnul Geely příkladně, až náraz na sloup mohl u řidiče způsobit riziko zranění na hrudi. Výborně je chráněn také krk testovací figuríny při nárazu zezadu.
Ochranu dětí v předepsaných sedačkách zhodnotila komise osmdesáti procenty, což je plně v normálu i u jiných současných vozů. Taktéž ochrana chodců 42 % se nachází v průměru třídy.
Při pohledu do srovnávací tabulky organizace můžeme shledat, že prakticky všechny vozy v této třídě již dosahují pětihvězdičkových ocenění, nicméně procentní zisky nejsou tak vzdálené jako byly kdysi. Navíc, nad čtyřhvězdičkovým oceněním konkurenčního Seatu Exeo se taktéž nikdo příliš nepozastavoval.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?