Čínské automobilce Geely se podařilo dosáhnout v nárazových testech organizace EuroNCAP hodnocení čtyř hvězdiček z pěti. Čína se tím blíží úrovni běžné v Evropě.
Jakkoliv je třeba říci, že v dnešní době by zisk čtyř hvězdiček byl pro libovolné auto z Evropy, Koreje či Japonska brán jako menší propadák, je třeba připomenout, že ještě před pár lety troskotal dovoz aut z Číny do Evropy mimo jiné i kvůli problémům s homologačními kritérii právě v oblasti bezpečnosti.
Geely Emgrand EC7, řadící se do třídy velkých vozů, získal čtyři hvězdičky, přičemž ochrana při nárazu zepředu byla ohodnocena 75 % a boční náraz 80 %. Největším průšvihem byla ochrana kotníků a šlapek řidiče, kdy do interiéru pronikly kovové části. Zbytek figuríny řidiče byl chráněn veskrze dobře.
Boční náraz zvládnul Geely příkladně, až náraz na sloup mohl u řidiče způsobit riziko zranění na hrudi. Výborně je chráněn také krk testovací figuríny při nárazu zezadu.
Ochranu dětí v předepsaných sedačkách zhodnotila komise osmdesáti procenty, což je plně v normálu i u jiných současných vozů. Taktéž ochrana chodců 42 % se nachází v průměru třídy.
Při pohledu do srovnávací tabulky organizace můžeme shledat, že prakticky všechny vozy v této třídě již dosahují pětihvězdičkových ocenění, nicméně procentní zisky nejsou tak vzdálené jako byly kdysi. Navíc, nad čtyřhvězdičkovým oceněním konkurenčního Seatu Exeo se taktéž nikdo příliš nepozastavoval.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.