Čína se lepší: Geely Egrand EC7 má čtyři hvězdičky EuroNCAP

Marek Litzman, 25. listopadu 2011, 12:59 Google+

Čínské automobilce Geely se podařilo dosáhnout v nárazových testech organizace EuroNCAP hodnocení čtyř hvězdiček z pěti. Čína se tím blíží úrovni běžné v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Emgrand EC7

Emgrand EC7 | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

Jakkoliv je třeba říci, že v dnešní době by zisk čtyř hvězdiček byl pro libovolné auto z Evropy, Koreje či Japonska brán jako menší propadák, je třeba připomenout, že ještě před pár lety troskotal dovoz aut z Číny do Evropy mimo jiné i kvůli problémům s homologačními kritérii právě v oblasti bezpečnosti.

Geely Emgrand EC7, řadící se do třídy velkých vozů, získal čtyři hvězdičky, přičemž ochrana při nárazu zepředu byla ohodnocena 75 % a boční náraz 80 %. Největším průšvihem byla ochrana kotníků a šlapek řidiče, kdy do interiéru pronikly kovové části. Zbytek figuríny řidiče byl chráněn veskrze dobře.

Boční náraz zvládnul Geely příkladně, až náraz na sloup mohl u řidiče způsobit riziko zranění na hrudi. Výborně je chráněn také krk testovací figuríny při nárazu zezadu.

Ochranu dětí v předepsaných sedačkách zhodnotila komise osmdesáti procenty, což je plně v normálu i u jiných současných vozů. Taktéž ochrana chodců 42 % se nachází v průměru třídy.

Při pohledu do srovnávací tabulky organizace můžeme shledat, že prakticky všechny vozy v této třídě již dosahují pětihvězdičkových ocenění, nicméně procentní zisky nejsou tak vzdálené jako byly kdysi. Navíc, nad čtyřhvězdičkovým oceněním konkurenčního Seatu Exeo se taktéž nikdo příliš nepozastavoval.

Vytisknout

Diskuze: Čína se lepší: Geely Egrand EC7 má čtyři hvězdičky EuroNCAP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Subaru Impreza S206 NBR - to nejlepší na konec

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud