Čínské automobilce Geely se podařilo dosáhnout v nárazových testech organizace EuroNCAP hodnocení čtyř hvězdiček z pěti. Čína se tím blíží úrovni běžné v Evropě.
Jakkoliv je třeba říci, že v dnešní době by zisk čtyř hvězdiček byl pro libovolné auto z Evropy, Koreje či Japonska brán jako menší propadák, je třeba připomenout, že ještě před pár lety troskotal dovoz aut z Číny do Evropy mimo jiné i kvůli problémům s homologačními kritérii právě v oblasti bezpečnosti.
Geely Emgrand EC7, řadící se do třídy velkých vozů, získal čtyři hvězdičky, přičemž ochrana při nárazu zepředu byla ohodnocena 75 % a boční náraz 80 %. Největším průšvihem byla ochrana kotníků a šlapek řidiče, kdy do interiéru pronikly kovové části. Zbytek figuríny řidiče byl chráněn veskrze dobře.
Boční náraz zvládnul Geely příkladně, až náraz na sloup mohl u řidiče způsobit riziko zranění na hrudi. Výborně je chráněn také krk testovací figuríny při nárazu zezadu.
Ochranu dětí v předepsaných sedačkách zhodnotila komise osmdesáti procenty, což je plně v normálu i u jiných současných vozů. Taktéž ochrana chodců 42 % se nachází v průměru třídy.
Při pohledu do srovnávací tabulky organizace můžeme shledat, že prakticky všechny vozy v této třídě již dosahují pětihvězdičkových ocenění, nicméně procentní zisky nejsou tak vzdálené jako byly kdysi. Navíc, nad čtyřhvězdičkovým oceněním konkurenčního Seatu Exeo se taktéž nikdo příliš nepozastavoval.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.