Nejlevnější vůz světa, Tata Nano, může i přes svůj neúspěch očekávat konkurenci. Do boje o nejnižší cenu se zapojí Renault.
Francouzská automobilka má začít v příštím roce vyvíjet nejlevnější vůz nejen svého portfolia, ale také jeden z nejlevnějších vozů světa vůbec. Měl by se podobat Tatě Nano, avšak měl by být větší.
Cena napovídá, že určení bude jednoznačně na nenáročných trzích jako je právě Indie. Nelze však vyloučit, že by se vůz časem dostal i do Evropy, avšak s adekvátně vyšší cenovkou.
Cenu evropských aut totiž notně zvyšují homologační požadavky na bezpečnost, úspornost, emise a další. Proto by byl prakticky zázrak, kdyby se automobilce podařilo výrazněji stlačit cenu svého dnes nejlevnějšího vozu - modelu Thalia prodávaného bez dalších podmínek za 145 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?