Poslední vyrobené Alfy Romeo Brera skončily ve šrotu

Marek Litzman, 11. listopadu 2011, 11:34 Google+

Alfa Romeo Brera se na trhu neuchytila. Vůz s nádherným designem se nakonec stal propadákem a poslední vozy dokonce skončily ve šrotu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brera

Brera | foto: www.autoroad.cz / Braňo Porubčan

Sdílejte článek

Alfa Romeo Brera je bezesporu jedním z nejkrásnějších vozů poslední dekády. Nádherný design stvořil Pininfarina, který ji také později vyráběl. Ale...

...po vysokých očekávání vozu s pohonem zadní nápravy a osmiválcem pod kapotou se nakonec objevil vůz s pohonem všech kol, později jen přední nápravy, a šestiválcem, později i čtyřválcemi pod kapotou. Když se k tomu přidal také jalový podvozek, bylo na průšvih zaděláno.

 Marná sláva, na vzhled se nejezdí a z překrásné Brery se stal propadák. Za dobu výroby, která skončila před rokem, vyjelo z linek je necelých 22 tisíc vozů a všechny se prodat nepodařilo.

Posledních několik desítek vyrobených vozů až donedávna stálo na výrobní ploše továrny Pininfarina. Bohužel, jejich osud byl nakonec neslavný, všechny byly sešrotovány.

Důvod není úplně jasný, nicméně spekuluje se, že důvodem bylo to, že je nikdo nezaregistroval v době, kdy bylo ještě možné přihlašovat vozy splňující Euro IV. Nyní jsou v EU nepřihlásitelné. Možná šlo ale "jen" o likvidaci skladů po ukončení výroby u Pininfariny.

Údajně v tom ale nebyly Brery samy. Spolu s nimi měly být sešrotovány i další již nevyráběné vozy, mezi kterými měly být údajně i některé kousky ceněné Lancie Delta HF Integrale. Jakkoliv likvidace těchto ceněných vozů, jejichž prodej by na rozdíl od Brer jistě nebyl problémem, se mi dvakrát věřit nechce...

Pokud je vám zničených Brer líto a chcete ještě tento nádherný vůz vlastnit, máte možnost. Napříč Evropou jsou stále na skladě nové Brery přihlášené v dostatečném předstihu před novou emisní normou.

Vytisknout

Diskuze: Poslední vyrobené Alfy Romeo Brera skončily ve šrotu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat

Seat plánuje elektrickou budoucnost, vypustil dva prototypy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud