Alfa Romeo Brera je bezesporu jedním z nejkrásnějších vozů poslední dekády. Nádherný design stvořil Pininfarina, který ji také později vyráběl. Ale...
...po vysokých očekávání vozu s pohonem zadní nápravy a osmiválcem pod kapotou se nakonec objevil vůz s pohonem všech kol, později jen přední nápravy, a šestiválcem, později i čtyřválcemi pod kapotou. Když se k tomu přidal také jalový podvozek, bylo na průšvih zaděláno.
Marná sláva, na vzhled se nejezdí a z překrásné Brery se stal propadák. Za dobu výroby, která skončila před rokem, vyjelo z linek je necelých 22 tisíc vozů a všechny se prodat nepodařilo.
Posledních několik desítek vyrobených vozů až donedávna stálo na výrobní ploše továrny Pininfarina. Bohužel, jejich osud byl nakonec neslavný, všechny byly sešrotovány.
Důvod není úplně jasný, nicméně spekuluje se, že důvodem bylo to, že je nikdo nezaregistroval v době, kdy bylo ještě možné přihlašovat vozy splňující Euro IV. Nyní jsou v EU nepřihlásitelné. Možná šlo ale "jen" o likvidaci skladů po ukončení výroby u Pininfariny.
Údajně v tom ale nebyly Brery samy. Spolu s nimi měly být sešrotovány i další již nevyráběné vozy, mezi kterými měly být údajně i některé kousky ceněné Lancie Delta HF Integrale. Jakkoliv likvidace těchto ceněných vozů, jejichž prodej by na rozdíl od Brer jistě nebyl problémem, se mi dvakrát věřit nechce...
Pokud je vám zničených Brer líto a chcete ještě tento nádherný vůz vlastnit, máte možnost. Napříč Evropou jsou stále na skladě nové Brery přihlášené v dostatečném předstihu před novou emisní normou.