Automobilka Ford dnes spustila sériovú výrobu najmenšieho benzínového motora Ford – 1,0 litrového preplňovaného motora EcoBoost s priamym vstrekovaním, ktorý sa v Európe predstaví na začiatku roka 2012.
Malý a výkonný motor 1,0 EcoBoost bude mať premiéru v európskom modeli Ford Focus na začiatku roka 2012. Prinesie bezkonkurenčnú spotrebu paliva benzínového motora 5,0 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 114 g/km pri verzii s výkonom 125 koní. Verzia s výkonom 100 koní ponúkne emisie CO2 na úrovni 109 g/km, čo je najlepšia hodnota v kategórii. Motor sa tiež objaví v modeli C-MAX a novom Forde B-MAX, ktorý sa vo výrobe objaví v budúcom roku.
Novinka 1,0 EcoBoost prináša výkon, s ktorým môže súperiť s tradičným 1,6 litrovým motorom. Zároveň ponúka nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie CO2. Blok 1,0 litrového motora EcoBoost sa zmestí na list papiera formátu A4, ale dosahuje výkon až 125 koní a špičkový krútiaci moment 170 Nm, alebo 200 Nm s funkciou overboost.
Európska výrobná kapacita sa zvýši na 700 000 kusov ročne v momente, keď sa k závodu v Kolíne nad Rýnom pripojí nová motoráreň Ford v meste Craiova v Rumunsku. Na začiatku roka 2012 sa v nej začne vyrábať nový 1,0 litrový motor EcoBoost. V najbližšom období Ford očakáva expanziu mimo Európy, aby bol motor dostupný pre zákazníkov z celého sveta. V pláne je ročná produkcia týchto motorov v objeme 1,35 milióna kusov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.