Ford podle všeho začíná velmi myslet na zájemce o praktické auto s nádechem sportovnosti. Nový koncept Fiesty ST to potvrzuje.
Přiostřené verze vozů jsou tradičně nabízeny jako třídveřové. Takto koncipovaná karoserie může obecně dosahovat vyšší tuhosti a tak trochu více se blíží ke kupé. Každému to však nehoví.
Pro zájemce o ostřejší, avšak stále příliš prakticky založené zájemce samozřejmě existují volby, kupříkladu tuzemské vozy Škoda Fabia RS či Octavia RS, nicméně není jich mnoho. A Ford se k tomuto málo hodlá přidat.
Na autosalonu ve Frankfurtu jsme viděli kombík postavený na Focusu, avšak s geny sportovního znáčku ST. Nyní tu máme pětidveřový koncept odvozený od Fiesty, který se představí na americké autoshow v Los Angeles.
Podobně jako třídvířko, také tento vůz je poháněn mohutně posílenou 1,6 o výkonu 180 koní. Výkon putuje na přední kola. Zda se tento vůz objeví v sériové výrobě, to samozřejmě není 100% jisté a automobilka takto zejména testuje zájem potenciálních kupujících. Pokud dopadnou výzkumy dobře, výrobě by nemělo nic bránit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?