Ford podle všeho začíná velmi myslet na zájemce o praktické auto s nádechem sportovnosti. Nový koncept Fiesty ST to potvrzuje.
Přiostřené verze vozů jsou tradičně nabízeny jako třídveřové. Takto koncipovaná karoserie může obecně dosahovat vyšší tuhosti a tak trochu více se blíží ke kupé. Každému to však nehoví.
Pro zájemce o ostřejší, avšak stále příliš prakticky založené zájemce samozřejmě existují volby, kupříkladu tuzemské vozy Škoda Fabia RS či Octavia RS, nicméně není jich mnoho. A Ford se k tomuto málo hodlá přidat.
Na autosalonu ve Frankfurtu jsme viděli kombík postavený na Focusu, avšak s geny sportovního znáčku ST. Nyní tu máme pětidveřový koncept odvozený od Fiesty, který se představí na americké autoshow v Los Angeles.
Podobně jako třídvířko, také tento vůz je poháněn mohutně posílenou 1,6 o výkonu 180 koní. Výkon putuje na přední kola. Zda se tento vůz objeví v sériové výrobě, to samozřejmě není 100% jisté a automobilka takto zejména testuje zájem potenciálních kupujících. Pokud dopadnou výzkumy dobře, výrobě by nemělo nic bránit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?