Firmě Tesla se daří. Na příští rok ohlásila příchod nového sedanu se jménem Model S a ten je nyní již na více než rok dopředu vyprodán.
Jeden z nejsofistikovanějších elektromobilů dnešní doby, žádnou nižší ambici si Tesla neklade. Sedan S má být z marketingového hlediska pokračováním úspěšného Roadsteru, avšak míří na úplně nové zákazníky. Sedan si totiž objednávají zejména majitelé, kteří zatím Roadster nevlastní. Svoji sbírku Tesel budují jen procenta zájemců.
Nový sedan se začne vyrábět v příštím roce, kdy chce firma stihnout vyrobit 5000 vozů. Vzhledem k tomu, že již nyní registruje 6500 zájemců o vůz, neměl by být problém je udat. produkce v příštích letech by se měla ustálit na dvaceti tisících. To je od firmy, která vznikla před několika lety prakticky z ničeho, docela smělý plán.
Sedan Tesla se bude prodávat v několika bateriových výbavách, které dokáží ujet 160-300 mil (260-480 km). Vůz je od počátku vyvíjen s ohledem na zabudování baterií, které tak netvoří cizorodé prvky v kufru či interiéru jako u některých vozů, které jsou jako elektromobily či hybridy prodávány až sekundárně. Základní cena je v USA stanovena na 50 tisíc dolarů (900 tisíc korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.