Firmě Tesla se daří. Na příští rok ohlásila příchod nového sedanu se jménem Model S a ten je nyní již na více než rok dopředu vyprodán.
Jeden z nejsofistikovanějších elektromobilů dnešní doby, žádnou nižší ambici si Tesla neklade. Sedan S má být z marketingového hlediska pokračováním úspěšného Roadsteru, avšak míří na úplně nové zákazníky. Sedan si totiž objednávají zejména majitelé, kteří zatím Roadster nevlastní. Svoji sbírku Tesel budují jen procenta zájemců.
Nový sedan se začne vyrábět v příštím roce, kdy chce firma stihnout vyrobit 5000 vozů. Vzhledem k tomu, že již nyní registruje 6500 zájemců o vůz, neměl by být problém je udat. produkce v příštích letech by se měla ustálit na dvaceti tisících. To je od firmy, která vznikla před několika lety prakticky z ničeho, docela smělý plán.
Sedan Tesla se bude prodávat v několika bateriových výbavách, které dokáží ujet 160-300 mil (260-480 km). Vůz je od počátku vyvíjen s ohledem na zabudování baterií, které tak netvoří cizorodé prvky v kufru či interiéru jako u některých vozů, které jsou jako elektromobily či hybridy prodávány až sekundárně. Základní cena je v USA stanovena na 50 tisíc dolarů (900 tisíc korun).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?