Dnešním dnem vstupuje v platnost regulace Evropské unie, která přikazuje výrobcům automobilů, aby vybavili veškerá svá nová homologovaná vozidla systémem ESP.
Za povinným zaváděním systému je snaha o vyšší bezpečnost na silnicích. Aby mohl být každý nový vůz při svém vstupu na trh homologován, musí být vybaven právě systémem ESP.
Tato regulace se prozatím nevztahuje na vozy homologované před prvním listopadem, tedy prakticky na všechny, které se k tomuto dni prodávají. U nich je povinnost aplikace systému odsunuta až na rok 2014.
Systém ESP je bezpečností systém elektronicky sledující otáčení jednotlivých kol. Pokud zachytí sebemenší náznak rozdílnosti otáčení kol typickou pro smyk, začne aktivovat brzdy na jednotlivých kolech. Tím by se měl vůz srovnat tak, aby k žádnému smyku nejen že nedošlo, ale řidič to pokud možno ani nepoznal.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?