Dnešním dnem vstupuje v platnost regulace Evropské unie, která přikazuje výrobcům automobilů, aby vybavili veškerá svá nová homologovaná vozidla systémem ESP.
Za povinným zaváděním systému je snaha o vyšší bezpečnost na silnicích. Aby mohl být každý nový vůz při svém vstupu na trh homologován, musí být vybaven právě systémem ESP.
Tato regulace se prozatím nevztahuje na vozy homologované před prvním listopadem, tedy prakticky na všechny, které se k tomuto dni prodávají. U nich je povinnost aplikace systému odsunuta až na rok 2014.
Systém ESP je bezpečností systém elektronicky sledující otáčení jednotlivých kol. Pokud zachytí sebemenší náznak rozdílnosti otáčení kol typickou pro smyk, začne aktivovat brzdy na jednotlivých kolech. Tím by se měl vůz srovnat tak, aby k žádnému smyku nejen že nedošlo, ale řidič to pokud možno ani nepoznal.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?