Jeden Sicilan se asi hodně divil, když mu došla výzva k zaplacení pokuty staré 1800 let a to se všemi úroky.
Pokuta měla být podle protokolu udělena někdy v roce 208 našeho letopočtu. Tedy v době, kdy Sicilii vládlo Římské impérium. To bylo, pravda, poměrně rozvinuté, ale zda udělovalo pokuty za špatné parkování, to historické prameny neuvádějí.
Není také divu, že za 1800 let prodlení naskočily vysoké úroky ve výši 800 tisíc korun. Není proto, divu, že dlužníkovi se udělalo nevolno a podle místního tisku musel být převezen do nemocnice.
Poté, co bylo datum upraveno na poněkud správnější rok 2008, klesla pokuta na přijatelnějších 2600 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?