V brněnském hotelu Holiday Inn se ve středu uskuteční v pořadí 8. ročník konference "Očekávaný vývoj odvětví automobilového průmyslu v ČR a střední Evropě". Debatovat se bude například o strategii výrobců a dodavatelů v automobilovém průmyslu.
Mezi dalšími tématy jsou řízení kvality, výkonnosti a rizik v automobilovém průmyslu, dále řízení dodavatelsko-odběratelského řetězce či spolupráce výrobců, dodavatelů a podpůrných společností v automobilovém průmyslu. Se svými příspěvky vystoupí celá řada odborníků. Mezi nimi například ředitel Sdružení automobilového průmyslu ČR Antonín Šípek, člen představenstva společnosti Škoda Auto Bohdan Wojnar, ředitel strategických projektů firmy Tatra Miroslav Křížek nebo člen představenstva společnosti Zetor Tractors Marián Lipovský. "Cílem konference je vzájemná výměna zkušeností a názorů představitelů výrobců vozidel, výrobců dílů a příslušenství, ekonomů, odborníků a zástupců podniků, které se podílejí na rozvoji automobilového průmyslu," nastínil Petr Mandelík z pořadatelské společnosti Konference.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?