Mitsubishi se zaleklo nových emisních standardů. Příští generace sporťáků Evo pro bude hybridní a dost možná i dieselová.
O tom, že s novým Evem nebude vše tak úplně "v pořádku" se mluví již od představení konceptu Evolution MiEV v roce 2005, který přišel s elektrickým pohonem. Od té doby se již stačilo představit jedno standardní, benzínové Evo X, avšak nyní je možné, že se černé sny přece jenom naplní.
Mitsubishi má problém se splňováním standardů CO2, jejichž nesplnění bude znamenat pro automobilky nemalé pokuty. Vymýšlí proto, co by jen mohlo udělat. Podle prezidenta značky je právě Evo místem, kde se dá poměrně dobře šetřit. Zvažovalo se, zda bude nové Evo elektromobilem či hybridem, ať již dieselovým či benzínovým.
Nyní je jasné, že elektromobil vypadl ze hry a zůstává tak možnost dieselového či benzínového hybridu a obě možnosti se budou zkoumat. Podle zdrojů z automobilky je však docela dobře možné, že pro své lepší úsporné parametry vyhraje právě dieselová varianta. Tedy pokud se konstruktérům nepodaří udělat s benzínovým motorem zázraky...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.