Mitsubishi se zaleklo nových emisních standardů. Příští generace sporťáků Evo pro bude hybridní a dost možná i dieselová.
O tom, že s novým Evem nebude vše tak úplně "v pořádku" se mluví již od představení konceptu Evolution MiEV v roce 2005, který přišel s elektrickým pohonem. Od té doby se již stačilo představit jedno standardní, benzínové Evo X, avšak nyní je možné, že se černé sny přece jenom naplní.
Mitsubishi má problém se splňováním standardů CO2, jejichž nesplnění bude znamenat pro automobilky nemalé pokuty. Vymýšlí proto, co by jen mohlo udělat. Podle prezidenta značky je právě Evo místem, kde se dá poměrně dobře šetřit. Zvažovalo se, zda bude nové Evo elektromobilem či hybridem, ať již dieselovým či benzínovým.
Nyní je jasné, že elektromobil vypadl ze hry a zůstává tak možnost dieselového či benzínového hybridu a obě možnosti se budou zkoumat. Podle zdrojů z automobilky je však docela dobře možné, že pro své lepší úsporné parametry vyhraje právě dieselová varianta. Tedy pokud se konstruktérům nepodaří udělat s benzínovým motorem zázraky...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?