Každá společnost by tu pro budoucnost měla zanechat nějaký ten odkaz. Zatímco my se tu divíme tisíciletému kamennému Stonehenge, někdo v USA raději postavil Carhenge.
Podivuhodná instalace na poli v Nebrasce stojí od roku 1987 a nyní je na prodej. Vytvořil ji z 38 vysloužilých vozů Jim Reinders a je tradičním magnetem pro návštěvníky tohoto místa. Přitáhne ročně na 80 tisíc zvědavců. Avšak nevydělává, spíš právě naopak je ve ztrátě.
Místo, které je nyní spravováno neziskovou společností, je proto na prodej. Koupit jej může prakticky kdokoliv a svým krátkým časem přispět k tomu, aby jednou, za čtyři tisíce let, lidé také nechápavě kroutili hlavou nad tím, kdo a proč jen něco takového budoval.
Nový investor má přinést k místu více atrakcí tak, aby byl provoz pozoruhodného místa ekonomicky udržitelný.
www.carhenge.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.