Divize M hodlá dělat vlastní auta, dočkáme se nové M1?

M1
M1, foto: BMW Group
Marek Litzman 24. října 2011 09:42
Sdílej:

Divize M mnichovské automobilky BMW chce trochu více volnosti k tomu, aby mohla připravit svůj vlastní a nefalšovaně sportovní vůz.

Sportovní divize konkurentů již měla příležitost své vlastní vozy stvořit. Zatímco AMG od Mercedesu pracovala na supersportu SLS AMG, rychlá divize Audi připravila model R8, přestože zde to bylo s jistou pomocí od koncernového Lamborghini.

Také divize M má tak zálusk na vývoj vlastního vozu. S největší pravděpodobností by šlo o nástupce model M1, prvního sériového modelu se značkou M.

Vycházet by mohl z konceptu M1 Hommage, který vytvořil, podobně jako původní M1, pro mnichovskou automobilu Giugiaro. Tedy pokud se plán podaří u BMW prosadit.

Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.