Automobilky se snaží seč to jenom jde zvýšit dojezd elektromobilů. Zdá se tedy, že se přece jenom budeme ještě nějakou dobu potkávat s hybridy.
Hybridní soustava s napájením ze zásuvky, pokud je dostatečně efektivní, dovede s velmi nízkou spotřebou spalovacího paliva fungovat na docela dlouhých trasách. Tím se liší od elektromobilů, u kterých je právě dojezd největším problémem.
Proto se zdá, že i nové BMW i3, o kterém se původně mluvilo jen jako o elektromobilu, bude ve skutečnosti hybridem. Na rozdíl od většiny současných vozů, které mají slabý elektromotor a k tomu obvyklý automobilový motor by model i3 měl být vybaven jen motorem z motorky o objemu kolem 0,6 nebo 0,7 litru. Motocykly jsou taktéž součástí výrobního programu BMW.
Výkon motoru by měl být kolem padesáti koní a jeho úkolem by mělo být jen napájení baterií, jeho výkon na kola pravděpodobně přímo přenášen nebude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.