Automobilky se snaží seč to jenom jde zvýšit dojezd elektromobilů. Zdá se tedy, že se přece jenom budeme ještě nějakou dobu potkávat s hybridy.
Hybridní soustava s napájením ze zásuvky, pokud je dostatečně efektivní, dovede s velmi nízkou spotřebou spalovacího paliva fungovat na docela dlouhých trasách. Tím se liší od elektromobilů, u kterých je právě dojezd největším problémem.
Proto se zdá, že i nové BMW i3, o kterém se původně mluvilo jen jako o elektromobilu, bude ve skutečnosti hybridem. Na rozdíl od většiny současných vozů, které mají slabý elektromotor a k tomu obvyklý automobilový motor by model i3 měl být vybaven jen motorem z motorky o objemu kolem 0,6 nebo 0,7 litru. Motocykly jsou taktéž součástí výrobního programu BMW.
Výkon motoru by měl být kolem padesáti koní a jeho úkolem by mělo být jen napájení baterií, jeho výkon na kola pravděpodobně přímo přenášen nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?