Nejstarší provozuschopný vůz na světě byl vydražen za cenu dotýkající se 85 milionů korun. Přesto má k rekordní sumě docela daleko
Parovůz De Dion Bouton Et Trapardoux Dos-A-Dos z roku 1884 je podle všeho nejstarším provozuschopným vozem na světě. O této raritě z doby, kdy leželo těžiště průmyslu na ose mezi Německem, Francií a Velkou Británií, jsme psali již dříve v tomto článku.
Jak jsme avizovali, speciál šel do aukce a zde byl vydražen za sumu 4,62 milionu dolarů, což je při dnešním kurzu rovných 85 milionů dolarů.
Do rekordních výšin však má i tato rarita docela daleko. Aukční rekord byl stanoven letos v létě, když bylo vzácné Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957 vydraženo za 16,39 milonů dolarů, tedy 300 milionů korun. Byla tak překonána o dva roky starší dražba téhož typu s cenou 12,4 milionu dolarů (228 milionu korun).
Za nejdráže vydražený vůz v historii však můžeme považovat Bugatti Royale Kellner Coupe z roku 1931. Šlo o jeden ze šesti vyrobených vozů, přičemž tento konkrétní kousek nebyl až do aukce z roku 1987 prodán, nechala si jej sama firma Bugatti. Vůz byl vydražen sice "jen" za 9,8 milionu dolarů, započítáme-li však inflaci a převedeme tak cenu do dnešních dnů, suma se vyšplhá na závratných 19 milionů dolarů, tedy asi 350 milionů korun.
De Dion Bouton Et Trapardoux Dos-A-Dos se v žebříčku zařadí někam kolem třicátého místa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.