Nové menší SUV se značkou Jeep bude vyvíjeno Fiatem, nikoliv proslulou americkou značkou specializující se na terénní vozy. Nahradí současný model Compass.
Provázanost mezi Chryslerem a koncernem Fiat se pomalu stupňuje. Včera jsme ukázali dva výtvory Lancie, které budou prodávány pod hlavičkou Chrysleru.
Jeepy Patriot/Compass, které tvoří nižší řadu amerického výrobce, nyní budou vyvíjeny a vyráběny v Itálii. Pravděpodobně se tak více přiblíží místním zákazníkům. Výroba má probíhat v továrně Mirafiori u Turína a započne někdy v roce 2013.
Samozřejmé je, že vozy této značky se dostanu i do USA. A má se tak stát nejen pod známou hlavičkou Jeep, ale i jako Alfa Romeo, která plánuje vzít spojené státy útokem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?