Nové menší SUV se značkou Jeep bude vyvíjeno Fiatem, nikoliv proslulou americkou značkou specializující se na terénní vozy. Nahradí současný model Compass.
Provázanost mezi Chryslerem a koncernem Fiat se pomalu stupňuje. Včera jsme ukázali dva výtvory Lancie, které budou prodávány pod hlavičkou Chrysleru.
Jeepy Patriot/Compass, které tvoří nižší řadu amerického výrobce, nyní budou vyvíjeny a vyráběny v Itálii. Pravděpodobně se tak více přiblíží místním zákazníkům. Výroba má probíhat v továrně Mirafiori u Turína a započne někdy v roce 2013.
Samozřejmé je, že vozy této značky se dostanu i do USA. A má se tak stát nejen pod známou hlavičkou Jeep, ale i jako Alfa Romeo, která plánuje vzít spojené státy útokem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.