Perspektivní LED technologie naráží na patentové zábrany. Společnost LG žaluje BMW a Audi, že neoprávně využívá ve světlometech patentovanou technologii značky.
Patent se netýká přímo dvou automobilek, ale společnosti Osram, která vozům dodává osvětlující komponenty. Podle žaloby neoprávněně užila technologii chráněnou sedmi patenty společnosti LG. Součástí žaloby je také požadavek na zastavení prodejů vozů v Jižní Koreji.
Situace je ovšem pikantní v jiném smyslu. Vývoj, který je chráněn patenty LG, je dílem Osramu. Korejská společnosti si však od německého dodavatele některé technologie koupila a patentovala na domácím trhu. Nakonec však tuto technologii nepoužila a vyvinula vlastní.
Prakticky to tedy znamená, že Osram je pod hrozbou pokut za vlastní patenty, které na území Jižní Koreje drží společnost LG.
Vozy BMW a Audi přitom tvoří v Koreji nezanedbatelnou část tamních prodejů, vše se navíc ještě posílí po uzavření dohod omezujících překážky v obchodování mezi EU a Jižné Koreou. Celkově však není korejský trh pro obě automobilky nikterak fatálně důležitý, udají zde kolem procenta své produkce.
Spor se týká jen jihokorejského trhu. Ve zbytku světa drží problémové patenty sám Osram a problémy tak nehrozí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.