Hyundai by mohl završit současnou stupňománii a představit převodovku disponující rovnými deseti stupni. To je dvojnásobek toho, co bylo obvyklé ještě před pár lety.
Šílení po dalších a dalších kvaltech nepřestává. Osmistupňové převodovky jsou již některým málo, proto Hyundai připravuje převodovku s rovnými deseti stupni.
Hyundai omladil model Genesis mimo jiné vylepšeným motorem 3,8 l a také novou převodovku s osmi stupni. Oběma úpravami se podařilo snížit spotřebu a emise CO2, což je nyní automobilkami velmi sledované téma pro velké regulace z hlediska EU.
Desetistupňová převodovka, která má srazit spotřebu o dalších pár litrů, bude představena za dva až tři roky. Měla by vycházet z osmistupňového agregátu.
Současný růst převodů je bezprecedentní. Ještě v 70. letech byly hojně používány čtyřstupňové převodovky, poté se přecházelo na pětistupňové. Čtyřstupňové skříně jsme však v automatických převodovkách vídali ještě docela nedávno. Minulá dekáda se nesla v postupném přechodu k šestistupňovým převodovkám jak v automatech, tak i v manuálech, špičku tvořil 7G-Tronic od Mercedesu se sedmi stupni. Právě ten odstartoval šílenství, při kterém přidávají výrobci jeden převod za druhým. Mnohastupňové převodovky tak nyní prakticky nahrazují bezestupňové převodovky typu CVT, které mají stále jistá technická omezení, která brání jejich masivnějšímu rozšíření právě na úkor složitých mnohastupňových skříní.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?