Hyundai by mohl završit současnou stupňománii a představit převodovku disponující rovnými deseti stupni. To je dvojnásobek toho, co bylo obvyklé ještě před pár lety.
Šílení po dalších a dalších kvaltech nepřestává. Osmistupňové převodovky jsou již některým málo, proto Hyundai připravuje převodovku s rovnými deseti stupni.
Hyundai omladil model Genesis mimo jiné vylepšeným motorem 3,8 l a také novou převodovku s osmi stupni. Oběma úpravami se podařilo snížit spotřebu a emise CO2, což je nyní automobilkami velmi sledované téma pro velké regulace z hlediska EU.
Desetistupňová převodovka, která má srazit spotřebu o dalších pár litrů, bude představena za dva až tři roky. Měla by vycházet z osmistupňového agregátu.
Současný růst převodů je bezprecedentní. Ještě v 70. letech byly hojně používány čtyřstupňové převodovky, poté se přecházelo na pětistupňové. Čtyřstupňové skříně jsme však v automatických převodovkách vídali ještě docela nedávno. Minulá dekáda se nesla v postupném přechodu k šestistupňovým převodovkám jak v automatech, tak i v manuálech, špičku tvořil 7G-Tronic od Mercedesu se sedmi stupni. Právě ten odstartoval šílenství, při kterém přidávají výrobci jeden převod za druhým. Mnohastupňové převodovky tak nyní prakticky nahrazují bezestupňové převodovky typu CVT, které mají stále jistá technická omezení, která brání jejich masivnějšímu rozšíření právě na úkor složitých mnohastupňových skříní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.