GM představuje nový typ airbagu - centrální

GM
GM, foto: General Motors
Marek Litzman 30. září 2011 11:35
Sdílej:

General Motors představuje nový airbag, který bude montován do vozů této značky. Nafoukne se doprostřed, mezi dva pasažéry na předních sedadlech.

Nový airbag je určen pro ochranu při bočním nárazu. Zatímco osoba blíže k nárazu je chráněna bočními a hlavovými airbagy, druhá osoba se setrvačností překlopí přes středovou loketní opěrku, což může způsobit jak nepěkné vnitřní zranění, tak také kolizi s tělem vedle sedícího řidiče či pasažéra.

Řešením je airbag, který se nachází v sedadle na vnitřní straně, na stejném místě, kde se na straně vnější nachází klasický a známý boční airbag. Při nehodě se rozvine tak, aby svojí vyztuženou hmotou zachytil tělo letící na druhé sedadlo.

Novinka by se měla na trhu objevit během příštího roku a to hned v trojici vozů od GM. Lze očekávat, že do dalších vozů se rozšíří poměrně rychle.

Nyní je prostor předních sedadel při nehodě vystlaný vzduchovými polštáři již snad kompletní. Co myslíte, jaký airbag bude vyvinut příště?

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.