General Motors představuje nový airbag, který bude montován do vozů této značky. Nafoukne se doprostřed, mezi dva pasažéry na předních sedadlech.
Nový airbag je určen pro ochranu při bočním nárazu. Zatímco osoba blíže k nárazu je chráněna bočními a hlavovými airbagy, druhá osoba se setrvačností překlopí přes středovou loketní opěrku, což může způsobit jak nepěkné vnitřní zranění, tak také kolizi s tělem vedle sedícího řidiče či pasažéra.
Řešením je airbag, který se nachází v sedadle na vnitřní straně, na stejném místě, kde se na straně vnější nachází klasický a známý boční airbag. Při nehodě se rozvine tak, aby svojí vyztuženou hmotou zachytil tělo letící na druhé sedadlo.
Novinka by se měla na trhu objevit během příštího roku a to hned v trojici vozů od GM. Lze očekávat, že do dalších vozů se rozšíří poměrně rychle.
Nyní je prostor předních sedadel při nehodě vystlaný vzduchovými polštáři již snad kompletní. Co myslíte, jaký airbag bude vyvinut příště?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?