General Motors představuje nový airbag, který bude montován do vozů této značky. Nafoukne se doprostřed, mezi dva pasažéry na předních sedadlech.
Nový airbag je určen pro ochranu při bočním nárazu. Zatímco osoba blíže k nárazu je chráněna bočními a hlavovými airbagy, druhá osoba se setrvačností překlopí přes středovou loketní opěrku, což může způsobit jak nepěkné vnitřní zranění, tak také kolizi s tělem vedle sedícího řidiče či pasažéra.
Řešením je airbag, který se nachází v sedadle na vnitřní straně, na stejném místě, kde se na straně vnější nachází klasický a známý boční airbag. Při nehodě se rozvine tak, aby svojí vyztuženou hmotou zachytil tělo letící na druhé sedadlo.
Novinka by se měla na trhu objevit během příštího roku a to hned v trojici vozů od GM. Lze očekávat, že do dalších vozů se rozšíří poměrně rychle.
Nyní je prostor předních sedadel při nehodě vystlaný vzduchovými polštáři již snad kompletní. Co myslíte, jaký airbag bude vyvinut příště?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.