General Motors představuje nový airbag, který bude montován do vozů této značky. Nafoukne se doprostřed, mezi dva pasažéry na předních sedadlech.
Nový airbag je určen pro ochranu při bočním nárazu. Zatímco osoba blíže k nárazu je chráněna bočními a hlavovými airbagy, druhá osoba se setrvačností překlopí přes středovou loketní opěrku, což může způsobit jak nepěkné vnitřní zranění, tak také kolizi s tělem vedle sedícího řidiče či pasažéra.
Řešením je airbag, který se nachází v sedadle na vnitřní straně, na stejném místě, kde se na straně vnější nachází klasický a známý boční airbag. Při nehodě se rozvine tak, aby svojí vyztuženou hmotou zachytil tělo letící na druhé sedadlo.
Novinka by se měla na trhu objevit během příštího roku a to hned v trojici vozů od GM. Lze očekávat, že do dalších vozů se rozšíří poměrně rychle.
Nyní je prostor předních sedadel při nehodě vystlaný vzduchovými polštáři již snad kompletní. Co myslíte, jaký airbag bude vyvinut příště?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?