Kvůli nízkému odbytu aut VW v Jižní Americe je nedostatek práce pro zaměstnance v motorárně mladoboleslavského závodu Škoda, ti zůstanou doma. Informuje o tom čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář.
V Jižní Americe podle odboráře klesá odbyt vozů značky Volkswagen a právě do nich Škoda dodává tříválcové motory. "Na stole mi leží požadavek firmy na 21 minusových směn,“ upřesnil předseda Podnikové rady odborů Kovo Jaroslav Povšík. Zaměstnanci pro tuto situaci využijí flexikonto a zůstanou doma za plnou denní mzdu. "Zaměstnanci tak budou mít volno a my je přesto zaplatíme. Budou brát tolik peněz, jako kdyby byli v práci," zdůraznil Povšík.
Podle něj díky čtvrtletnímu vyrovnání salda flexikonta je téměř nepravděpodobné, že by si pak museli své minusové směny zaměstnanci napracovávat. Minusové směny ve výrobě tříválcových motorů přijdou během podzimu a do konce roku. Tyto směny už zaměstnanci Škody zažili při nárazu krize odbytových trhů na začátku roku 2008. Tehdy se minusová konta konala hlavně ve výrobě Fabií, ale i Octavií. Došlo dokonce i na přesuny zaměstnanců na různá pracovní místa. Od té doby se však firmě Škoda stále více daří a v současnosti překonává rekordy v prodejích i tržbách. Jak ale časopis připomíná, je však otázkou, jak se bude situace vyvíjet na počátku příštího roku v reakci na propady burz a trhů v zámoří a následně i v Evropě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.