Kvůli nízkému odbytu aut VW v Jižní Americe je nedostatek práce pro zaměstnance v motorárně mladoboleslavského závodu Škoda, ti zůstanou doma. Informuje o tom čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář.
V Jižní Americe podle odboráře klesá odbyt vozů značky Volkswagen a právě do nich Škoda dodává tříválcové motory. "Na stole mi leží požadavek firmy na 21 minusových směn,“ upřesnil předseda Podnikové rady odborů Kovo Jaroslav Povšík. Zaměstnanci pro tuto situaci využijí flexikonto a zůstanou doma za plnou denní mzdu. "Zaměstnanci tak budou mít volno a my je přesto zaplatíme. Budou brát tolik peněz, jako kdyby byli v práci," zdůraznil Povšík.
Podle něj díky čtvrtletnímu vyrovnání salda flexikonta je téměř nepravděpodobné, že by si pak museli své minusové směny zaměstnanci napracovávat. Minusové směny ve výrobě tříválcových motorů přijdou během podzimu a do konce roku. Tyto směny už zaměstnanci Škody zažili při nárazu krize odbytových trhů na začátku roku 2008. Tehdy se minusová konta konala hlavně ve výrobě Fabií, ale i Octavií. Došlo dokonce i na přesuny zaměstnanců na různá pracovní místa. Od té doby se však firmě Škoda stále více daří a v současnosti překonává rekordy v prodejích i tržbách. Jak ale časopis připomíná, je však otázkou, jak se bude situace vyvíjet na počátku příštího roku v reakci na propady burz a trhů v zámoří a následně i v Evropě.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.