Zatím nevíme, zda půjde jen o koncept, nebo vůz připravený do sériové výroby, jedno je ale jasné - Nissan představí Juke s pěti sty koňmi.
Nissan Juke je poměrně sportovně laděný crossover, který hýří velmi extravagantním designem. Dnešní módou je křížit i nekřížitelné a proto bychom se měli zanedlouho dočkat i zajímavé, superostré verze Juku.
Když říkám superostré, nemyslím jenom nějaký nadopovaný dvoulitřík. Pod kapotu by se totiž měl podívat nejlepší motor, jaký má značka k dispozici, 3,8 V6 o výkonu 520 koní. Nenachází se nikde jinde, než v modelu GT-R.
Šílený crossover by s ním měl z klidu na stovku zrychlit pod čtyři sekundy, k čemuž dopomůže i pohon všech kol. Juke bude mít také velmi silně upravenou aerodynamiku, aby se při maximální rychlosti 270 km/h nezačal pomalu vznášet.
Zatím není jasné, zda má jít jen o showcar, nebo zda s takovýmto autem počítá Nissan do produkce, byť malosériové. Různé zdroje uvádí různé možnosti, nechme se tedy překvapit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?