Honda na frankfurtském autosalonu vystavovala mimo jiné i koncept Jazz EV, který jsme již viděli i na dřívějších akcích. Automobilka se chce připomenout, protože sériová verze vozu by měla začít opouštět brány závodů již příští rok.
Honda se v současné době soustředí spíše na hybridy, ale to se má brzy změnit. Do prodeje totiž nehlučně dojede nový model Jazz EV napájený čistě elektřinou.
Pohonné ústrojí v čele s motorem vychází z experimentálního elektromobilu FCX Clarity, jehož pohonná jednotka je však zásobována z vodíkových článků. V případě Jazzu budou zdroje energie baterie typu Li-Ion.
Její síla vydrží na provoz dlouhý kolem 160 km podle americké normy. Maximální rychlost dosáhne 145 km/h, přičemž obě hodnoty by pro městský a příměstský provoz měly dostačovat. V Evropě nabijeme vůz na plnou kapacitu za 6 hodin. Palubní systémy mají napomáhat ve snižování spotřeby vozu, vrcholem má být tlačítko Eko volitelné na přístrojové desce. Po vzoru hybridu CR-Z se přidávají také módy Normal a Sport.
Na obrázcích je prozatím jen koncept vozu, sériová verze by se měla lišit jen minimálně. Oproti klasickému Jazzu bude odlišena podobně jako verze hybridní. Potřeba menšího množství nasávaného vzduchu se podepisuje na zacelení aerodynamicky méně efektivních průduchů v přídi vozu.
Příchod novinky by se měl odehrát v průběhu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?