Honda na frankfurtském autosalonu vystavovala mimo jiné i koncept Jazz EV, který jsme již viděli i na dřívějších akcích. Automobilka se chce připomenout, protože sériová verze vozu by měla začít opouštět brány závodů již příští rok.
Honda se v současné době soustředí spíše na hybridy, ale to se má brzy změnit. Do prodeje totiž nehlučně dojede nový model Jazz EV napájený čistě elektřinou.
Pohonné ústrojí v čele s motorem vychází z experimentálního elektromobilu FCX Clarity, jehož pohonná jednotka je však zásobována z vodíkových článků. V případě Jazzu budou zdroje energie baterie typu Li-Ion.
Její síla vydrží na provoz dlouhý kolem 160 km podle americké normy. Maximální rychlost dosáhne 145 km/h, přičemž obě hodnoty by pro městský a příměstský provoz měly dostačovat. V Evropě nabijeme vůz na plnou kapacitu za 6 hodin. Palubní systémy mají napomáhat ve snižování spotřeby vozu, vrcholem má být tlačítko Eko volitelné na přístrojové desce. Po vzoru hybridu CR-Z se přidávají také módy Normal a Sport.
Na obrázcích je prozatím jen koncept vozu, sériová verze by se měla lišit jen minimálně. Oproti klasickému Jazzu bude odlišena podobně jako verze hybridní. Potřeba menšího množství nasávaného vzduchu se podepisuje na zacelení aerodynamicky méně efektivních průduchů v přídi vozu.
Příchod novinky by se měl odehrát v průběhu příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.