Opel RAK e je určen pro sériovou výrobu

One Euro
One Euro, foto: Opel
Marek Litzman 20. září 2011 12:18
Sdílej:

Magazín Autocar přišel s informací, že Opel RAK e nebyl jen autosalonovým bonbónkem, ale vozem uvažovaným do produkce.

Podle rozhovoru, který poskytl Nick Reilly, ředitel GM pro Evropu, nebyl koncept RAK e jen designerským cvičením, ale byl navrhován s ohledem na produkční možnosti. Dokonce nastínil i možnou cenu - 9 tisíc liber (asi 255 tisíc Kč)

Po Renaultu Twizy by tak šlo o další vůz podobného ražení, tedy dvoumístný městský elektromobil prakticky nahrazující motorky.

Mělo by jít zejména o náhradu nového Opelu Corsa, který byl zvažován i v elektrické verzi. Ekonomický rozbor však ukázal, že úprava platformy by stála příliš mnoho peněz. Právě na rozpočtu nakonec může skončit i koncept RAK e. Právě k ekonomickým expertům totiž koncept putuje nyní.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.