Italská značka Lamborghini bude nakonec vyrábět supersport, který známe jako koncept Sesto Elemento.
Lamborghini se po úspěchu Reventonu, které zmizelo z prodejen rychlostí blesku, rozhodlo pustit do dalšího limitovaného projektu. Bude jím supersport Sesto Elemento. Značka to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu.
Vůz bude vycházet z Gallarda, díky použtití karbonu snad na všech možných místech je ale jeho hmotnost stlačena těsně pod tunu, na 999 kg. S výkonem 570 koní, které dává desetiválec z Gallarda, zrychlí z klidu na sto za 2,5 sekundy.
Těchto speciálů bude vyrobeno jen 20 a na běžných silnicích je neuvidíte, budou homologovány výhradně na okruhy. Zákazníci si tak mohou zazávodit například s konkurenčními Ferrari FXX.
Cena speciálních uhlíkových vozů nebude nikterak lidová. Očekává se něco kolem dvou milionů euro, tedy kolem padesáti milionů korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?