Policie chce nové vozy, ale do tendru může jen Passat

Passat
Passat, foto: Volkswagen
Marek Litzman 8. září 2011 12:55
Sdílej:

Server iDnes.cz včera zveřejnil informaci, že Policie hodlá nakoupit dvacítku nových vozidel. Po prozkoumání poptávky jsme však zjistili, že zadání vyhovuje jediný vůz - Volkswagen Passat.

Ve spolupráci s partnerským serverem Moneymag.cz jsme prozkoumali veškeré dostupné oficiální nabídky na vozy prodávané na našem území.

Policie žádá dvacítku nových vozů, za které hodlá utratit maximálně 30 milionů korun včetně speciální policejní výbavy. Prakticky to znamená, že sám vůz by neměl svou cenou příliš přesahovat milionovou hranici. Policie také oproti minulému tendru žádá, aby byly vozy vybaveny karoseriemi kombi i sedan (liftback). Automobilky, které kombíky nevyrábějí, tak mají smůlu. Nemůžeme se tak také dočkat ani některého z ostrých hatchbacků.

Další požadavky znějí následovně: výkon musí být alespoň 190 kW (tedy 260 koní), vůz však musí mít pohon všech kol. O přenos výkonu se musí starat šestistupňová automatická převodovka, při tom všem se však nesmí hmotnost přehoupnout přes 1,8 tuny.

Až posud by se zdály požadavky poměrně rozumné, potíž je zejména v další výbavě. Auto totiž musí používat adaptivní podvozek, které je možné nastavit dle charakteristiky silnice. Druhým požadavkem, jehož výskyt je ve výbavách stále ještě poměrně vzácný, je vyhřívané čelní sklo. Další požadavky jsou již rozumnějšího rázu a zahrnují například přední mlhovky, klimatizaci či širokou bezpečnostní výbavu.

Prozkoumali jsme nabídky automobilek jednu po druhé. Problémem je obvykle cena. Vozy jako Audi A6, BMW 5 apod. by dokázaly požadavky splnit, ale s nejvyšší pravděpodobností by se nevešly do požadované ceny. Například nejnižší ceníková cena BMW 535i xDrive, což je nejlevnější vůz splňující specifikaci, je 1 412 tisíc korun. Menší modely Audi A4, resp. BMW 3 zase nedovedou nabídnout veškerou požadovanou výbavu.

Podle stejného klíče jsme se prokousali nabídkami snad všech myslitelných vozů. Část vozů třídy, diskvalifikuje příliš slabá motorizace, ať se již bavíme o Hyundai i40, Fordu Mondeo, Renaultu Laguna či Latitude, Alfě Romeo 159, Mazdě 6 nebo Hondě Accord. Například Lexus nebo Mitsubishi zase nenabízí karoserii kombi.

Prakticky tak čistě z motorických důvodů přicházejí v úvahu jen následující vozy: Audi A4 3,2 FSI Quattro (265 koní), BMW 330i xDrive nebo 335i xDrive (272 nebo 306 koní), Mercedes Benz C350 4Matic (306 koní), Opel Insignia 2,8 NET (260 nebo 325 koní), Škoda Superb 3,6 FSI (260 koní) Volkswagen Passat 3,6 FSI (300 koní) a Volvo S60/V60 T6 AWD (304 koní)

Všechny tyto vozy s výjimkou jediného, Volkswagenu Passat, však mají jedno společné. Každému z nich schází vyhřívané čelní sklo nebo nastavitelný podvozek. Známe tedy vítěze tendru ihned po jeho vyhlášení? Zdá se…

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.