Server iDnes.cz včera zveřejnil informaci, že Policie hodlá nakoupit dvacítku nových vozidel. Po prozkoumání poptávky jsme však zjistili, že zadání vyhovuje jediný vůz - Volkswagen Passat.
Ve spolupráci s partnerským serverem Moneymag.cz jsme prozkoumali veškeré dostupné oficiální nabídky na vozy prodávané na našem území.
Policie žádá dvacítku nových vozů, za které hodlá utratit maximálně 30 milionů korun včetně speciální policejní výbavy. Prakticky to znamená, že sám vůz by neměl svou cenou příliš přesahovat milionovou hranici. Policie také oproti minulému tendru žádá, aby byly vozy vybaveny karoseriemi kombi i sedan (liftback). Automobilky, které kombíky nevyrábějí, tak mají smůlu. Nemůžeme se tak také dočkat ani některého z ostrých hatchbacků.
Další požadavky znějí následovně: výkon musí být alespoň 190 kW (tedy 260 koní), vůz však musí mít pohon všech kol. O přenos výkonu se musí starat šestistupňová automatická převodovka, při tom všem se však nesmí hmotnost přehoupnout přes 1,8 tuny.
Až posud by se zdály požadavky poměrně rozumné, potíž je zejména v další výbavě. Auto totiž musí používat adaptivní podvozek, které je možné nastavit dle charakteristiky silnice. Druhým požadavkem, jehož výskyt je ve výbavách stále ještě poměrně vzácný, je vyhřívané čelní sklo. Další požadavky jsou již rozumnějšího rázu a zahrnují například přední mlhovky, klimatizaci či širokou bezpečnostní výbavu.
Prozkoumali jsme nabídky automobilek jednu po druhé. Problémem je obvykle cena. Vozy jako Audi A6, BMW 5 apod. by dokázaly požadavky splnit, ale s nejvyšší pravděpodobností by se nevešly do požadované ceny. Například nejnižší ceníková cena BMW 535i xDrive, což je nejlevnější vůz splňující specifikaci, je 1 412 tisíc korun. Menší modely Audi A4, resp. BMW 3 zase nedovedou nabídnout veškerou požadovanou výbavu.
Podle stejného klíče jsme se prokousali nabídkami snad všech myslitelných vozů. Část vozů třídy, diskvalifikuje příliš slabá motorizace, ať se již bavíme o Hyundai i40, Fordu Mondeo, Renaultu Laguna či Latitude, Alfě Romeo 159, Mazdě 6 nebo Hondě Accord. Například Lexus nebo Mitsubishi zase nenabízí karoserii kombi.
Prakticky tak čistě z motorických důvodů přicházejí v úvahu jen následující vozy: Audi A4 3,2 FSI Quattro (265 koní), BMW 330i xDrive nebo 335i xDrive (272 nebo 306 koní), Mercedes Benz C350 4Matic (306 koní), Opel Insignia 2,8 NET (260 nebo 325 koní), Škoda Superb 3,6 FSI (260 koní) Volkswagen Passat 3,6 FSI (300 koní) a Volvo S60/V60 T6 AWD (304 koní)
Všechny tyto vozy s výjimkou jediného, Volkswagenu Passat, však mají jedno společné. Každému z nich schází vyhřívané čelní sklo nebo nastavitelný podvozek. Známe tedy vítěze tendru ihned po jeho vyhlášení? Zdá se…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.