Server iDnes.cz včera zveřejnil informaci, že Policie hodlá nakoupit dvacítku nových vozidel. Po prozkoumání poptávky jsme však zjistili, že zadání vyhovuje jediný vůz - Volkswagen Passat.
Ve spolupráci s partnerským serverem Moneymag.cz jsme prozkoumali veškeré dostupné oficiální nabídky na vozy prodávané na našem území.
Policie žádá dvacítku nových vozů, za které hodlá utratit maximálně 30 milionů korun včetně speciální policejní výbavy. Prakticky to znamená, že sám vůz by neměl svou cenou příliš přesahovat milionovou hranici. Policie také oproti minulému tendru žádá, aby byly vozy vybaveny karoseriemi kombi i sedan (liftback). Automobilky, které kombíky nevyrábějí, tak mají smůlu. Nemůžeme se tak také dočkat ani některého z ostrých hatchbacků.
Další požadavky znějí následovně: výkon musí být alespoň 190 kW (tedy 260 koní), vůz však musí mít pohon všech kol. O přenos výkonu se musí starat šestistupňová automatická převodovka, při tom všem se však nesmí hmotnost přehoupnout přes 1,8 tuny.
Až posud by se zdály požadavky poměrně rozumné, potíž je zejména v další výbavě. Auto totiž musí používat adaptivní podvozek, které je možné nastavit dle charakteristiky silnice. Druhým požadavkem, jehož výskyt je ve výbavách stále ještě poměrně vzácný, je vyhřívané čelní sklo. Další požadavky jsou již rozumnějšího rázu a zahrnují například přední mlhovky, klimatizaci či širokou bezpečnostní výbavu.
Prozkoumali jsme nabídky automobilek jednu po druhé. Problémem je obvykle cena. Vozy jako Audi A6, BMW 5 apod. by dokázaly požadavky splnit, ale s nejvyšší pravděpodobností by se nevešly do požadované ceny. Například nejnižší ceníková cena BMW 535i xDrive, což je nejlevnější vůz splňující specifikaci, je 1 412 tisíc korun. Menší modely Audi A4, resp. BMW 3 zase nedovedou nabídnout veškerou požadovanou výbavu.
Podle stejného klíče jsme se prokousali nabídkami snad všech myslitelných vozů. Část vozů třídy, diskvalifikuje příliš slabá motorizace, ať se již bavíme o Hyundai i40, Fordu Mondeo, Renaultu Laguna či Latitude, Alfě Romeo 159, Mazdě 6 nebo Hondě Accord. Například Lexus nebo Mitsubishi zase nenabízí karoserii kombi.
Prakticky tak čistě z motorických důvodů přicházejí v úvahu jen následující vozy: Audi A4 3,2 FSI Quattro (265 koní), BMW 330i xDrive nebo 335i xDrive (272 nebo 306 koní), Mercedes Benz C350 4Matic (306 koní), Opel Insignia 2,8 NET (260 nebo 325 koní), Škoda Superb 3,6 FSI (260 koní) Volkswagen Passat 3,6 FSI (300 koní) a Volvo S60/V60 T6 AWD (304 koní)
Všechny tyto vozy s výjimkou jediného, Volkswagenu Passat, však mají jedno společné. Každému z nich schází vyhřívané čelní sklo nebo nastavitelný podvozek. Známe tedy vítěze tendru ihned po jeho vyhlášení? Zdá se…
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.