Poslanecká sněmovna podruhé schválila novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, který přináší novinku, která má zamezit výmluvám na osobu blízkou.
Novela přináší mnohé změny v zákonech o silničním provozu a také v zákonu o autoškolách. Pravděpodobně nejvíce se však bude diskutovat o změně, která prakticky umožní trestat majitele vozů, kteří se vymluví na osobu blízkou.
"Právnická nebo fyzická osoba se dopustí správního deliktu tím, že jako provozovatel vozidla v rozporu s § 10 nezajistí, aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem." Takto praví zákon, nad jehož ústavností se bude pravděpodobně ještě velmi polemizovat. Právě s námitkou neústavnosti jej totiž poslancům vrátili senátoři.
Prakticky bude provozovatel vozidla správně stíhán za přestupky, které s jeho vozem spáchal i někdo jiný. Maximální pokuta je totožná s pokutou u konkrétního přestupku, maximálně však 10 tisíc korun.
Zákon nyní míří k prezidentovi. I jeho případné veto jsou však poslanci schopni přehlasovat, je k němu totiž potřeba stejné minimální množství hlasu jako k přehlasování senátu.
Zákon dále také přináší odklad možnosti získat řidičské oprávnění na silnou motorku až na 24 let a další změny spíše již technického rázu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?