Jaký je Koenigsegg Agera R? Především šíleně rychlý. Rychlosti 300 km/h, na kterou drtivá většina z nás ani nedosáhne, zvládne jet už za 14,53 sekundy.
Nový Koenigsegg Agera R si zajel na zkušební okruh a s pomocí měřícího zařízení stanovil pár světových rekordů. Bugatti Veyron SuperSports zatím zůstává v mnoha ohledech nepřekonáno.
Působivé je jak zrychlení, tak i zpomalení vozu. Světové rekordy Agera stanovila v kategoriích zrychlení z klidu na 300 km/h, na 200 mph (tedy mil v hodině, cca 322 km/h), zpomalení z obou těchto rychlostí a kombinaci 0-300-0 (v km/h) a 0-200-0 (v mph).
Jak je již v perexu, zrychlení z klidu na 300 zvládne supersport za 14,53 sekundy, dvousetmílovou rychlostí jede za 17,68 sekundy. Zabrzdit z nich dokáže za 6,66, resp. 7,28 sekundy. A kombinace? Ty mají hodnoty 21,19 s, resp. 24,96 s.
Přesto však zůstal Veyron SuperSports v mnoha ohledech nepřekonán. Pře zrychlení z klidu na sto zabírá pohon na všechna čtyři kola přeci jenom přesvědčivěji a na Veyronovu hodnotu 2,5 sekundy se může Agera dívat s odstupem 0,4 s. Poté se však již projeví lepší poměr hmotnosti a výkonu u Agery, která je s výkonem 1 115 koní sice slabší, váží však jen 1,4 tuny, téměř o půl tuny méně než Veyron.
Agera si také brousí zuby na umístění mezi nejrychlejšími vozy světa. Veyron Supersports dosáhl rychlosti 431 km/h, avšak pro prodávané vozy je instalován omezovač na 415 km/h. Více již výrobce pneumatik odmítl garantovat. Agera zatím uvádí "přes 420 km/h". Nechme se tedy překvapit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.