Jaký je Koenigsegg Agera R? Především šíleně rychlý. Rychlosti 300 km/h, na kterou drtivá většina z nás ani nedosáhne, zvládne jet už za 14,53 sekundy.
Nový Koenigsegg Agera R si zajel na zkušební okruh a s pomocí měřícího zařízení stanovil pár světových rekordů. Bugatti Veyron SuperSports zatím zůstává v mnoha ohledech nepřekonáno.
Působivé je jak zrychlení, tak i zpomalení vozu. Světové rekordy Agera stanovila v kategoriích zrychlení z klidu na 300 km/h, na 200 mph (tedy mil v hodině, cca 322 km/h), zpomalení z obou těchto rychlostí a kombinaci 0-300-0 (v km/h) a 0-200-0 (v mph).
Jak je již v perexu, zrychlení z klidu na 300 zvládne supersport za 14,53 sekundy, dvousetmílovou rychlostí jede za 17,68 sekundy. Zabrzdit z nich dokáže za 6,66, resp. 7,28 sekundy. A kombinace? Ty mají hodnoty 21,19 s, resp. 24,96 s.
Přesto však zůstal Veyron SuperSports v mnoha ohledech nepřekonán. Pře zrychlení z klidu na sto zabírá pohon na všechna čtyři kola přeci jenom přesvědčivěji a na Veyronovu hodnotu 2,5 sekundy se může Agera dívat s odstupem 0,4 s. Poté se však již projeví lepší poměr hmotnosti a výkonu u Agery, která je s výkonem 1 115 koní sice slabší, váží však jen 1,4 tuny, téměř o půl tuny méně než Veyron.
Agera si také brousí zuby na umístění mezi nejrychlejšími vozy světa. Veyron Supersports dosáhl rychlosti 431 km/h, avšak pro prodávané vozy je instalován omezovač na 415 km/h. Více již výrobce pneumatik odmítl garantovat. Agera zatím uvádí "přes 420 km/h". Nechme se tedy překvapit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.