Koenigsegg Agera R - za 14,5 sekundy na 300

Marek Litzman, 6. září 2011, 12:40 Google+

Jaký je Koenigsegg Agera R? Především šíleně rychlý. Rychlosti 300 km/h, na kterou drtivá většina z nás ani nedosáhne, zvládne jet už za 14,53 sekundy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Agera

Agera | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nový Koenigsegg Agera R si zajel na zkušební okruh a s pomocí měřícího zařízení stanovil pár světových rekordů. Bugatti Veyron SuperSports zatím zůstává v mnoha ohledech nepřekonáno.

Působivé je jak zrychlení, tak i zpomalení vozu. Světové rekordy Agera stanovila v kategoriích zrychlení z klidu na 300 km/h, na 200 mph (tedy mil v hodině, cca 322 km/h), zpomalení z obou těchto rychlostí a kombinaci 0-300-0 (v km/h) a 0-200-0 (v mph).

Jak je již v perexu, zrychlení z klidu na 300 zvládne supersport za 14,53 sekundy, dvousetmílovou rychlostí jede za 17,68 sekundy. Zabrzdit  z nich dokáže za 6,66, resp. 7,28 sekundy. A kombinace? Ty mají hodnoty 21,19 s, resp. 24,96 s.

Přesto však zůstal Veyron SuperSports v mnoha ohledech nepřekonán. Pře zrychlení z klidu na sto zabírá pohon na všechna čtyři kola přeci jenom přesvědčivěji a na Veyronovu hodnotu 2,5 sekundy se může Agera dívat s odstupem 0,4 s. Poté se však již projeví lepší poměr hmotnosti a výkonu u Agery, která je s výkonem 1 115 koní sice slabší, váží však jen 1,4 tuny, téměř o půl tuny méně než Veyron.

Agera si také brousí zuby na umístění mezi nejrychlejšími vozy světa. Veyron Supersports dosáhl rychlosti  431 km/h, avšak pro prodávané vozy je instalován omezovač na 415 km/h. Více již výrobce pneumatik odmítl garantovat. Agera zatím uvádí "přes 420 km/h". Nechme se tedy překvapit.

Vytisknout

Diskuze: Koenigsegg Agera R - za 14,5 sekundy na 300

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

CX-5

Mazda CX-5 - menší a úspornější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud