Koenigsegg Agera R - za 14,5 sekundy na 300

Marek Litzman, 6. září 2011, 12:40 Google+

Jaký je Koenigsegg Agera R? Především šíleně rychlý. Rychlosti 300 km/h, na kterou drtivá většina z nás ani nedosáhne, zvládne jet už za 14,53 sekundy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Agera

Agera | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nový Koenigsegg Agera R si zajel na zkušební okruh a s pomocí měřícího zařízení stanovil pár světových rekordů. Bugatti Veyron SuperSports zatím zůstává v mnoha ohledech nepřekonáno.

Působivé je jak zrychlení, tak i zpomalení vozu. Světové rekordy Agera stanovila v kategoriích zrychlení z klidu na 300 km/h, na 200 mph (tedy mil v hodině, cca 322 km/h), zpomalení z obou těchto rychlostí a kombinaci 0-300-0 (v km/h) a 0-200-0 (v mph).

Jak je již v perexu, zrychlení z klidu na 300 zvládne supersport za 14,53 sekundy, dvousetmílovou rychlostí jede za 17,68 sekundy. Zabrzdit  z nich dokáže za 6,66, resp. 7,28 sekundy. A kombinace? Ty mají hodnoty 21,19 s, resp. 24,96 s.

Přesto však zůstal Veyron SuperSports v mnoha ohledech nepřekonán. Pře zrychlení z klidu na sto zabírá pohon na všechna čtyři kola přeci jenom přesvědčivěji a na Veyronovu hodnotu 2,5 sekundy se může Agera dívat s odstupem 0,4 s. Poté se však již projeví lepší poměr hmotnosti a výkonu u Agery, která je s výkonem 1 115 koní sice slabší, váží však jen 1,4 tuny, téměř o půl tuny méně než Veyron.

Agera si také brousí zuby na umístění mezi nejrychlejšími vozy světa. Veyron Supersports dosáhl rychlosti  431 km/h, avšak pro prodávané vozy je instalován omezovač na 415 km/h. Více již výrobce pneumatik odmítl garantovat. Agera zatím uvádí "přes 420 km/h". Nechme se tedy překvapit.

Vytisknout

Diskuze: Koenigsegg Agera R - za 14,5 sekundy na 300

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

CX-5

Mazda CX-5 - menší a úspornější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud