Systém sledovania jazdných pruhov automobilky Mazda (RVM - Rear Vehicle Monitoring) získa na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte uznávané ocenenie “Euro NCAP* Advanced”.
Euro NCAP skúmalo systém RVM a množstvo jeho bezpečnostných výhod odborníkov nadchlo. RVM pomáha predchádzať nebezpečným situáciám, alebo kolíziám s ostatnými vozidlami počas jazdy z pruhu do pruhu. Dvojica radarových senzorov, ktoré sú prichytené na oboch stranách zadného nárazníka, neustále meria vzdialenosť a relatívnu rýchlosť okoloidúcich automobilov.
Pri rýchlosti väčšej ako 60 km/h systém RVM varuje vodiča kontrolkou vo spätnom zrkadle v okamihu, keď sa iné vozidlo nachádza v mŕtvom uhle, alebo ho dosiahne do piatich sekúnd zo vzdialenosti menšej ako 50 metrov. Ak v tej chvíli vodič zapne smerové svetlo, kontrolka sa rozbliká intenzívnejšie a ozve sa zvukový signál, ktorý vodiča varuje pred zmenou jazdného pruhu. Systém by mal fungovať bezproblémovo za každého počasia, detekuje všetky druhý vozidiel vrátene motocyklov.
Mazda bola prvou japonskou automobilkou, ktorá predstavila v Európe podobný systém. Prvým modelom, ktorý disponoval týmto systémom, bola Mazda 6 v roku 2008. O rok neskôr sa predstavil aj v Mazde 3 a Mazde CX-7. V tomto roku bude k dispozícii aj v novom kompaktnom SUV Mazda CX-5, ktoré sa predstaví vo Frankfurte.
V roku 2010 začal „Euro NCAP Advanced“ odmeňovať a uznávať výrobcov automobilov, ktorí do svojich modelov začleňujú nové bezpečnostné technológie, ktoré majú vedecky dokázaný vplyv na bezpečnosť zákazníkov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.