Systém sledovania jazdných pruhov automobilky Mazda (RVM - Rear Vehicle Monitoring) získa na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte uznávané ocenenie “Euro NCAP* Advanced”.
Euro NCAP skúmalo systém RVM a množstvo jeho bezpečnostných výhod odborníkov nadchlo. RVM pomáha predchádzať nebezpečným situáciám, alebo kolíziám s ostatnými vozidlami počas jazdy z pruhu do pruhu. Dvojica radarových senzorov, ktoré sú prichytené na oboch stranách zadného nárazníka, neustále meria vzdialenosť a relatívnu rýchlosť okoloidúcich automobilov.
Pri rýchlosti väčšej ako 60 km/h systém RVM varuje vodiča kontrolkou vo spätnom zrkadle v okamihu, keď sa iné vozidlo nachádza v mŕtvom uhle, alebo ho dosiahne do piatich sekúnd zo vzdialenosti menšej ako 50 metrov. Ak v tej chvíli vodič zapne smerové svetlo, kontrolka sa rozbliká intenzívnejšie a ozve sa zvukový signál, ktorý vodiča varuje pred zmenou jazdného pruhu. Systém by mal fungovať bezproblémovo za každého počasia, detekuje všetky druhý vozidiel vrátene motocyklov.
Mazda bola prvou japonskou automobilkou, ktorá predstavila v Európe podobný systém. Prvým modelom, ktorý disponoval týmto systémom, bola Mazda 6 v roku 2008. O rok neskôr sa predstavil aj v Mazde 3 a Mazde CX-7. V tomto roku bude k dispozícii aj v novom kompaktnom SUV Mazda CX-5, ktoré sa predstaví vo Frankfurte.
V roku 2010 začal „Euro NCAP Advanced“ odmeňovať a uznávať výrobcov automobilov, ktorí do svojich modelov začleňujú nové bezpečnostné technológie, ktoré majú vedecky dokázaný vplyv na bezpečnosť zákazníkov.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.