Když končí letní výletní sezona na hradech a zámcích a pomalu se zhoršující se počasí začne vyhánět turisty z výletů, nastává ideální doba k návštěvám zastřešených muzeí. Žádný autofanda nesmí minout automobilová muzea. My jsme navštívili muzeum vozů Tatra a říkáme – stojí to za to!
Tatra Museum se nemůže nacházet nikde jinde než v Kopřivnici, kde funguje také nejstarší automobilka na našem území. Kopřivnice je pro návštěvu velmi příhodné místo, nachází se totiž jen pár kilometrů od české dopravní tepny, dálnice D1. Leží nedaleko Nového Jíčína, asi 30 kilometrů jihozápadně od Ostravy, přímo v nádherném podhůří Beskyd.
V muzeu najdeme v několika sálech mnoho více či méně raritních vozů, jejichž výběr najdete ve fotogalerii. Výstava nemůže začít ničím jiným než Präsidentem, vůbec prvním vozem, který byl vyroben na našem území na konci 90. let 19. století. Prakticky šlo o kočár, jejichž výrobou se tehdy firma zabývala, který měl nainstalovaný motor Benz o výkonu kolem šesti koní z objemu 2,7 litru.
Výstava ukazuje celé spektrum historických vozů včetně přelomových modelů Tatra 11, který jako první přinesl dnes proslavený tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, Tatra 57 ve všech variantách a celé palety aerodynamických vozů v čele s modely 77 a 97.
Zapomenout se nesmělo ani na produkci relativně nedávnou. Poválečné a známé Tatry 603 ukázány i ve formě zajímavých prototypů, stejně jako jejich nástupci, modely 613.
Nezapomíná se ani na nákladní výrobní program, kterému je věnována celá hala. Ukázány jsou zde mimo jiné mnohé expediční speciály a také prototyp nerealizovaného modelu T162.
Nejde samozřejmě ani zdaleka o vyčerpávající výčet toho, co je zde možné najít. Nejlepší obrázek si z celé výstavy jistě uděláte sami. Jako perlička na závěr se v areálu mimo jiné nachází také expozice připomínající manžele Zátopkovy.
Muzeum Tatra v srdci Kopřivnice má otevřeno denně mimo pondělků. Otevírá se vždy v devět hodin ráno a končí mezi šestnáctou a osmnáctou hodinou, v závislosti na ročním období. Veškeré aktuální informace bude jistě nejlepší čerpat z oficiálního webu www.tatramuseum.cz.
Příjemnou návštěvu přeje server Autoroad.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.