Když končí letní výletní sezona na hradech a zámcích a pomalu se zhoršující se počasí začne vyhánět turisty z výletů, nastává ideální doba k návštěvám zastřešených muzeí. Žádný autofanda nesmí minout automobilová muzea. My jsme navštívili muzeum vozů Tatra a říkáme – stojí to za to!
Tatra Museum se nemůže nacházet nikde jinde než v Kopřivnici, kde funguje také nejstarší automobilka na našem území. Kopřivnice je pro návštěvu velmi příhodné místo, nachází se totiž jen pár kilometrů od české dopravní tepny, dálnice D1. Leží nedaleko Nového Jíčína, asi 30 kilometrů jihozápadně od Ostravy, přímo v nádherném podhůří Beskyd.
V muzeu najdeme v několika sálech mnoho více či méně raritních vozů, jejichž výběr najdete ve fotogalerii. Výstava nemůže začít ničím jiným než Präsidentem, vůbec prvním vozem, který byl vyroben na našem území na konci 90. let 19. století. Prakticky šlo o kočár, jejichž výrobou se tehdy firma zabývala, který měl nainstalovaný motor Benz o výkonu kolem šesti koní z objemu 2,7 litru.
Výstava ukazuje celé spektrum historických vozů včetně přelomových modelů Tatra 11, který jako první přinesl dnes proslavený tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, Tatra 57 ve všech variantách a celé palety aerodynamických vozů v čele s modely 77 a 97.
Zapomenout se nesmělo ani na produkci relativně nedávnou. Poválečné a známé Tatry 603 ukázány i ve formě zajímavých prototypů, stejně jako jejich nástupci, modely 613.
Nezapomíná se ani na nákladní výrobní program, kterému je věnována celá hala. Ukázány jsou zde mimo jiné mnohé expediční speciály a také prototyp nerealizovaného modelu T162.
Nejde samozřejmě ani zdaleka o vyčerpávající výčet toho, co je zde možné najít. Nejlepší obrázek si z celé výstavy jistě uděláte sami. Jako perlička na závěr se v areálu mimo jiné nachází také expozice připomínající manžele Zátopkovy.
Muzeum Tatra v srdci Kopřivnice má otevřeno denně mimo pondělků. Otevírá se vždy v devět hodin ráno a končí mezi šestnáctou a osmnáctou hodinou, v závislosti na ročním období. Veškeré aktuální informace bude jistě nejlepší čerpat z oficiálního webu www.tatramuseum.cz.
Příjemnou návštěvu přeje server Autoroad.cz
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.