Když končí letní výletní sezona na hradech a zámcích a pomalu se zhoršující se počasí začne vyhánět turisty z výletů, nastává ideální doba k návštěvám zastřešených muzeí. Žádný autofanda nesmí minout automobilová muzea. My jsme navštívili muzeum vozů Tatra a říkáme – stojí to za to!
Tatra Museum se nemůže nacházet nikde jinde než v Kopřivnici, kde funguje také nejstarší automobilka na našem území. Kopřivnice je pro návštěvu velmi příhodné místo, nachází se totiž jen pár kilometrů od české dopravní tepny, dálnice D1. Leží nedaleko Nového Jíčína, asi 30 kilometrů jihozápadně od Ostravy, přímo v nádherném podhůří Beskyd.
V muzeu najdeme v několika sálech mnoho více či méně raritních vozů, jejichž výběr najdete ve fotogalerii. Výstava nemůže začít ničím jiným než Präsidentem, vůbec prvním vozem, který byl vyroben na našem území na konci 90. let 19. století. Prakticky šlo o kočár, jejichž výrobou se tehdy firma zabývala, který měl nainstalovaný motor Benz o výkonu kolem šesti koní z objemu 2,7 litru.
Výstava ukazuje celé spektrum historických vozů včetně přelomových modelů Tatra 11, který jako první přinesl dnes proslavený tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, Tatra 57 ve všech variantách a celé palety aerodynamických vozů v čele s modely 77 a 97.
Zapomenout se nesmělo ani na produkci relativně nedávnou. Poválečné a známé Tatry 603 ukázány i ve formě zajímavých prototypů, stejně jako jejich nástupci, modely 613.
Nezapomíná se ani na nákladní výrobní program, kterému je věnována celá hala. Ukázány jsou zde mimo jiné mnohé expediční speciály a také prototyp nerealizovaného modelu T162.
Nejde samozřejmě ani zdaleka o vyčerpávající výčet toho, co je zde možné najít. Nejlepší obrázek si z celé výstavy jistě uděláte sami. Jako perlička na závěr se v areálu mimo jiné nachází také expozice připomínající manžele Zátopkovy.
Muzeum Tatra v srdci Kopřivnice má otevřeno denně mimo pondělků. Otevírá se vždy v devět hodin ráno a končí mezi šestnáctou a osmnáctou hodinou, v závislosti na ročním období. Veškeré aktuální informace bude jistě nejlepší čerpat z oficiálního webu www.tatramuseum.cz.
Příjemnou návštěvu přeje server Autoroad.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?