Mercedes pripravil pre dodávkové modely Viano a Vito rozšírený balík BlueEfficiency. Ten okrem iného obsahuje nový manažment alternátora, ktorý bude prispievať k zníženiu spotreby paliva.
S pomocou nového manažmentu alternátora sa časť pohybovej energie počas brzdenia premení na elektrickú energiu, ktorá sa uloží do akumulátora vozidla. Túto dodatočnú energiu bude možné využiť v iných prevádzkových stavoch, ako napríklad pri zrýchľovaní, čím sa odbremení spaľovací motor. Inteligentný alternátor pracuje samostatne bez toho, aby si to vodič všimol.
Zabudovaná elektronika zvyšuje napätie alternátora podľa potreby, aby umožnila rýchlejšie dobitie akumulátora. Technici tento proces nazývajú rekuperácia, teda využívanie pohybovej energie, ktorá sa inak neúčinne vyžaruje v podobe tepla do prostredia prostredníctvom bŕzd kolies.
Balík BlueEfficiency a teda aj nový manažment alternátora bude sériovou súčasťou modelov Viano, Vito Kombi a každého modelu Vito s registráciou ako osobné vozidlo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.