Mercedes pripravil pre dodávkové modely Viano a Vito rozšírený balík BlueEfficiency. Ten okrem iného obsahuje nový manažment alternátora, ktorý bude prispievať k zníženiu spotreby paliva.
S pomocou nového manažmentu alternátora sa časť pohybovej energie počas brzdenia premení na elektrickú energiu, ktorá sa uloží do akumulátora vozidla. Túto dodatočnú energiu bude možné využiť v iných prevádzkových stavoch, ako napríklad pri zrýchľovaní, čím sa odbremení spaľovací motor. Inteligentný alternátor pracuje samostatne bez toho, aby si to vodič všimol.
Zabudovaná elektronika zvyšuje napätie alternátora podľa potreby, aby umožnila rýchlejšie dobitie akumulátora. Technici tento proces nazývajú rekuperácia, teda využívanie pohybovej energie, ktorá sa inak neúčinne vyžaruje v podobe tepla do prostredia prostredníctvom bŕzd kolies.
Balík BlueEfficiency a teda aj nový manažment alternátora bude sériovou súčasťou modelov Viano, Vito Kombi a každého modelu Vito s registráciou ako osobné vozidlo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?