Nový vysokootáčkový atmosférický motor 5,5 V8 AMG dosahuje približne o 30% nižšiu spotrebu oproti predchodcovi.
Hospodárnejšiu, ale stále dynamickú jazdu umožňuje najmä uplatnenie novinky z dielne Mercedes-AMG, a to technológie manažmentu valcov s riadením podľa viacparametrovej charakteristiky. Tá pri vhodných jazdných podmienkach vypína polovicu z jeho ôsmich valcov. Podobná technológia sa používa na úsporu paliva osemvalcových pretekárskych motorov v F1. Nový úspornejší osemvalec sa predstaví v novom roadsteri SLK 55 AMG. Spoločnú premiéru budú mať už počas septembrového autosalónu vo Frankfurte.
Nový Mercedes-Benz SLK 55 AMG sa v premiére predstaví s uvedeným agregátom, ktorý má okrem iného nové vedenie nasávaného vzduchu, nové hlavy valcov, priame vstrekovanie benzínu s tlakom až 200 barov, modifikovaný štvorventilový rozvod s nastavovaním vačkového hriadeľa, upravené hospodárenie s olejom a optimalizovanú kľukovú skriňu, systém stop – štart a manažment alternátora. Uplatňuje sa v ňom vysoký kompresný pomer 12,6 : 1, pričom dosahuje maximálny počet otáčok viac ako 7 000.
Vďaka novému manažmentu valcov s ďalšími vylepšeniami je výkon nového motora V8 AMG oproti predchodcovi zvýšený o 45 kW/62 k na 310 kW/422 k, krútiaci moment je zlepšený z 510 Nm na 540 Nm, pričom jeho priemerná spotreba 8,5 litra na 100 km je oproti predchodcovi o 3,5 litra, teda asi o 30 percent nižšia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.