Nový vysokootáčkový atmosférický motor 5,5 V8 AMG dosahuje približne o 30% nižšiu spotrebu oproti predchodcovi.
Hospodárnejšiu, ale stále dynamickú jazdu umožňuje najmä uplatnenie novinky z dielne Mercedes-AMG, a to technológie manažmentu valcov s riadením podľa viacparametrovej charakteristiky. Tá pri vhodných jazdných podmienkach vypína polovicu z jeho ôsmich valcov. Podobná technológia sa používa na úsporu paliva osemvalcových pretekárskych motorov v F1. Nový úspornejší osemvalec sa predstaví v novom roadsteri SLK 55 AMG. Spoločnú premiéru budú mať už počas septembrového autosalónu vo Frankfurte.
Nový Mercedes-Benz SLK 55 AMG sa v premiére predstaví s uvedeným agregátom, ktorý má okrem iného nové vedenie nasávaného vzduchu, nové hlavy valcov, priame vstrekovanie benzínu s tlakom až 200 barov, modifikovaný štvorventilový rozvod s nastavovaním vačkového hriadeľa, upravené hospodárenie s olejom a optimalizovanú kľukovú skriňu, systém stop – štart a manažment alternátora. Uplatňuje sa v ňom vysoký kompresný pomer 12,6 : 1, pričom dosahuje maximálny počet otáčok viac ako 7 000.
Vďaka novému manažmentu valcov s ďalšími vylepšeniami je výkon nového motora V8 AMG oproti predchodcovi zvýšený o 45 kW/62 k na 310 kW/422 k, krútiaci moment je zlepšený z 510 Nm na 540 Nm, pričom jeho priemerná spotreba 8,5 litra na 100 km je oproti predchodcovi o 3,5 litra, teda asi o 30 percent nižšia.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.