Devátá generace Hondy Civic, která je s velkými nadějemi očekávána na blížícím se frankfurtském autosalonu, má již vybranou porodnici. Bude se vyrábět v Anglii.
Civic určený pro evropské trhy bude od konce letošního roku sjíždět z výrobních linek fabriky Honda of the UK Manufacturing (HUM) v britském Swindonu, ležícím západně od Londýna nedaleko Oxfordu. Jak uvedl ředitel továrny pro jakost a nové modely Mark Trowbridge, výroba se rozběhne podle plánů, a to navzdory skutečnosti, že se v uplynulých měsících museli vypořádávat s nedostatkem dílů způsobeným japonským zemětřesením a následnou vlnou tsunami.
Závod ve Swindonu bude také jediným na světě, kde se bude vyrábět nový Civic ve variantě hatchback. Kromě tohoto úkolu přibude třem tisícovkám zaměstnanců příští rok ještě jeden – výroba nového modelu CR-V, jejíž prodej bude zahájen na konci roku 2012.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?