Maserati hodlá představit svůj první vůz SUV. Uvidíme jej již brzy, nyní však víme, že jeho výroba bude probíhat mimo Evropu.
Maserati se změní. Mělo by vyrábět desetinásobek vozů co nyní a jeho pozice by neměla být ani tak vedle Ferrari, jako spíše nad Alfou Romeo, tedy jako nejluxusnější, ale v zásadě běžná značka koncernu Fiat.
Spolu s touto strategií bude vyvíjena řada modelů, které budou užívat díly od amerického koncernu Chrysler, který s Fiatem spojuje majetkový podíl. Jak jsme již informovali, na podzim se představí koncept Maserati s vnitřnostmi Jeepu Grand Cherokee.
Od amerických vozů budou odvozeny také dva nové modely, které nahradí současné Quattroporte. Zda se budou, podobně jako nové SUV, vyrábět za Velikou louží, to zatím nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?