Nový minivůz od Volkswagenu, který zatím známe jako model Up!, se představí na konci tohoto týdne, prozatím na internetu. Brzy jej bude následovat i verze od Škody.
Jako první uvidí novinku v premiéře internet. Fotografie nového vozu by se měly do světa rozletět v neděli 21. srpna. Ačkoliv byla hned na další den naplánována oficiální živá premiéra, byla zrušena a naživo vůz lidé mimo firmu Volkswagen pravděpodobně spatří až na autosalonu Frankfurt.
Vůz by se neměl příliš lišit od konceptu, který jsme viděli již vícekrát. Půjde o mikroauto s délkou kolem 3,5 metru, od kterého bude odvozeno více variant. Například verze s pěti dveřmi by měla být o několik centimetrů delší.
O pohon se budou starat tříválce s výkonem od šedesáti koní, díky akcentu na nízkou hmotnost, která by měla být kolem 900 kilo, by to však mohlo stačit. Příjemná by měla být spotřeba. O převodovku se postará Škoda, montáž vozů nicméně proběhne v Bratislavě.
Od Volkswagenu bude odvozen také podobný vůz Škoda. Jeho premiéru očekáváme taktéž již brzy. Časem se dočkáme i elektromobilu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.