Podle serveru bimmertoday.de bavorská automobilka chystá první dieselový výkonný sedan pod hlavičkou divize M.
Server se odkazuje na jisté dokumenty uniklé z automobilky. V nich je zmíněný model uváděn pod označením M550dX. Označení zřetelné definuje příslušenství k divizi M, vznětový agregát pod kapotou a pohon všech kol. Spekuluje se, že o pohon se postará třikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel o výkonu odhadovaném v rozmezí 380 až 400 koní. Zdroj uvádí, že by úsporné "emko" mělo vyjet ve verzích sedan (F10) i kombi (F11). Klasická benzinová M5 generuje z 4,4 litrového osmiválce 560 koní a ty posílá na kola zadní nápravy.
V nabídce by se naftová M5 mohla objevit počátkem příštího roku a měla by se tak stát alternativou pro zákazníky toužící po rychlém sedanu (kombi) hledící na spotřebu paliva. Nový naftový třikrát přeplňovaný třílitrový agregát by se měl začít na podzim roku 2012 montovat i do M verzí řad X5 a X6.
zdroj: bimmertoday,de
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.