Japonská Mazda v najbližšom období neplánuje investovať do vývoja dvojspojkových automatických prevodoviek, chce sa zamerať na zdokonalenie klasických automatov s hydrodynamickým meničom.
Japonská Mazda nechce investovať prostriedky do vývoja dvojspojkových automatických prevodoviek typu, ale bude sa sústrediť na zdokonalenie klasických automatov s hydrodynamickým meničom. Je v nich vraj skrytý ďaleko väčší potenciál.
Podľa technikov Mazdy nie sú dvojspojkové automatické prevodovky príliš vhodné pre ich vozidlá, hlavne kvôli plynulosti radenia, „cukaniu“ pri parkovaní a rozjazdoch, alebo veľkým výkyvom v zmenách prenosu síl pri radení. Podobné výčitky smeruje Mazda voči prevodovkám CVT s plynule meniteľným prevodom vďaka ich neefektívnosti.
Oveľa vhodnejšie sú podľa Mazdy klasické automaty s hydrodynamickým meničom, doplnené o viaclamelovú spojku, ktorá eliminuje straty v meniči, zníži spotrebu a bude mať celkovo príjemnejšie vlastnosti počas jazdy. Zmena rýchlosti a rozjazd tak budú podľa Mazdy plynulejšie. Podobnú techniku, akú preferuje Mazda, využíva aj nový 7-stupňový automat od Mercedesu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?