Mazda nechce vyvíjať dvojspojkové automaty

Braňo Porubčan, 11. srpna 2011, 18:25 Google+

Japonská Mazda v najbližšom období neplánuje investovať do vývoja dvojspojkových automatických prevodoviek, chce sa zamerať na zdokonalenie klasických automatov s hydrodynamickým meničom.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3

3 | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Japonská Mazda nechce investovať prostriedky do vývoja dvojspojkových automatických prevodoviek typu, ale bude sa sústrediť na zdokonalenie klasických automatov s hydrodynamickým meničom. Je v nich vraj skrytý ďaleko väčší potenciál.

Podľa technikov Mazdy nie sú dvojspojkové automatické prevodovky príliš vhodné pre ich vozidlá, hlavne kvôli plynulosti radenia, „cukaniu“ pri parkovaní a rozjazdoch, alebo veľkým výkyvom v zmenách prenosu síl pri radení. Podobné výčitky smeruje Mazda voči prevodovkám CVT s plynule meniteľným prevodom vďaka ich neefektívnosti.

Oveľa vhodnejšie sú podľa Mazdy klasické automaty s hydrodynamickým meničom, doplnené o viaclamelovú spojku, ktorá eliminuje straty v meniči, zníži spotrebu a bude mať celkovo príjemnejšie vlastnosti počas jazdy. Zmena rýchlosti a rozjazd tak budú podľa Mazdy plynulejšie. Podobnú techniku, akú preferuje Mazda, využíva aj nový 7-stupňový automat od Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Mazda nechce vyvíjať dvojspojkové automaty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

VIDEO: Jak přejít ve Vietnamu přes silnici

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud