Americké automobilky sa zaviazali plniť štandardy CAFE, ktoré prikazujú radikálne zníženie spotreby.
Automobilky v USA sa zaviazali plniť prísne normy CAFE - Corporate Average Fuel Economy. To ich zaväzuje radikálne znížiť spotrebu svojich modelov a to tak, aby do roku 2025 klesla priemerná spotreba vozidiel na 4,36 l/100 km. Spotreba sa bude vypočítavať ako priemer celej flotily vozidiel danej automobilky v konkrétnom modelovom roku.
Podľa vyjadrenia automobiliek im nebude robiť problém takéto zníženie spotreby. Tá totiž neklesne naraz, ale postupne. V tomto roku je stanovený limit priemernej spotreby pre vozidlá na 7,8 l/100 km, v roku 2016 je tento limit posunutý na 6,03 l/100 km.
Zdá sa, že časy, kedy amerických motoristov spotreba paliva ich výkonných viacvalcových motorov absolútne netrápila, sú definitívne preč. Prieskumy hovoria, že motoristi ušetria do roku 2025 na palive až 170 miliárd dolárov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.