Americké automobilky sa zaviazali plniť štandardy CAFE, ktoré prikazujú radikálne zníženie spotreby.
Automobilky v USA sa zaviazali plniť prísne normy CAFE - Corporate Average Fuel Economy. To ich zaväzuje radikálne znížiť spotrebu svojich modelov a to tak, aby do roku 2025 klesla priemerná spotreba vozidiel na 4,36 l/100 km. Spotreba sa bude vypočítavať ako priemer celej flotily vozidiel danej automobilky v konkrétnom modelovom roku.
Podľa vyjadrenia automobiliek im nebude robiť problém takéto zníženie spotreby. Tá totiž neklesne naraz, ale postupne. V tomto roku je stanovený limit priemernej spotreby pre vozidlá na 7,8 l/100 km, v roku 2016 je tento limit posunutý na 6,03 l/100 km.
Zdá sa, že časy, kedy amerických motoristov spotreba paliva ich výkonných viacvalcových motorov absolútne netrápila, sú definitívne preč. Prieskumy hovoria, že motoristi ušetria do roku 2025 na palive až 170 miliárd dolárov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.