Americké automobilky sa zaviazali plniť štandardy CAFE, ktoré prikazujú radikálne zníženie spotreby.
Automobilky v USA sa zaviazali plniť prísne normy CAFE - Corporate Average Fuel Economy. To ich zaväzuje radikálne znížiť spotrebu svojich modelov a to tak, aby do roku 2025 klesla priemerná spotreba vozidiel na 4,36 l/100 km. Spotreba sa bude vypočítavať ako priemer celej flotily vozidiel danej automobilky v konkrétnom modelovom roku.
Podľa vyjadrenia automobiliek im nebude robiť problém takéto zníženie spotreby. Tá totiž neklesne naraz, ale postupne. V tomto roku je stanovený limit priemernej spotreby pre vozidlá na 7,8 l/100 km, v roku 2016 je tento limit posunutý na 6,03 l/100 km.
Zdá sa, že časy, kedy amerických motoristov spotreba paliva ich výkonných viacvalcových motorov absolútne netrápila, sú definitívne preč. Prieskumy hovoria, že motoristi ušetria do roku 2025 na palive až 170 miliárd dolárov.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?