Přicházející crossover od Subaru, model XV odvozený od Imprezy, ukazuje svoji první linii.
Vykreslení předních světlometů je prvním prvkem, který jsme od Subaru oficiálně viděli. Pravidelný čtenář si však jistě vzpomene na nedávný únik snímků z patentového úřadu přes čínský list.
Model XV bude odvozen od Imprezy podobně jako Outback od Legacy. Jeho představení očekáváme za měsíc na autosalonu ve Frankfurtu.
Tisková zpráva Subaru:
Tokio, 10. srpna 2011: Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, dnes potvrdil světovou premiéru zcela nového modelu Subaru XV v sériovém provedení (evropské specifikace) na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Nový model bude odhalen na tiskové konferenci, která je plánována na 13. září od 9,30 hodin.
SUBARU XV definuje novou generaci Subaru vozů typu crossover. Jedná se o produkční verzi designového návrhu „Subaru XV Concept“, vystaveného loni v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Tento koncept byl příznivě hodnocen po celém světě zejména díky svému výraznému a modernímu designu, který mixuje vzhled crossoveru a urbanistický styl do jednoho harmonického a elegantního balení.
U příležitosti potvrzení premiéry sériové podoby modelu XV koncern FHI uvolnil i první „teaser“ obrázek naznačující sympatické křivky nového vozu, další informace budou brzy následovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.