Automotosvětem letí informace, že na autosalonu ve Frankfurtu se představí nová generace přeslavného modelu Land Rover Defender. Je něco takového vůbec možné?
Na autosalonu ve Frankfurtu se má představit "Defender pro 21. století". Těžké říci, co si pod tímto představit, zda jen rozsáhlou modernizaci nebo zbrusu nový model.
Současný Defender je jedním z nejdéle vyráběných vozidel na světě, s různými modifikacemi, vylepšeními a modernizacemi se výrobních linek drží od roku 1947. A stále se nepouští.
Životnost současné generace je jednoznačně omezena motorem. Ten bude muset do starého železa při příchodu nové Euronormy v roce 2016.
Land Rover podle všeho sám nemá příliš jasno. Defenderů se nevyrábí mnoho a náklady na vývoj by se musely rozložit do dlouhého období, což s sebou nese i vysoké riziko.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?