Automotosvětem letí informace, že na autosalonu ve Frankfurtu se představí nová generace přeslavného modelu Land Rover Defender. Je něco takového vůbec možné?
Na autosalonu ve Frankfurtu se má představit "Defender pro 21. století". Těžké říci, co si pod tímto představit, zda jen rozsáhlou modernizaci nebo zbrusu nový model.
Současný Defender je jedním z nejdéle vyráběných vozidel na světě, s různými modifikacemi, vylepšeními a modernizacemi se výrobních linek drží od roku 1947. A stále se nepouští.
Životnost současné generace je jednoznačně omezena motorem. Ten bude muset do starého železa při příchodu nové Euronormy v roce 2016.
Land Rover podle všeho sám nemá příliš jasno. Defenderů se nevyrábí mnoho a náklady na vývoj by se musely rozložit do dlouhého období, což s sebou nese i vysoké riziko.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?