Mezi dálnicemi s povolenou maximální rychlostí 130 km/h a okreskami s devadesátkou se objeví mezistupeň. Bude na něm možné jet 110 km/h. Uvádí to MF Dnes.
Podle deníku budou vybrané úseky silnic první třídy osazeny značkou Silnice pro motorová vozidla (na obrázku), která v praxi pro nás, řidiče, znamená jen ekvivalent dálnice. Oproti nim však mají tyto rychlostní silnice měkčí normy, zatáčky tak mohou být o něco ostřejší, stoupání příkřejší. Jsou však také levnější.
Některé silnice první třídy se parametrům rychlostních silnic velmi blíží a ministerstvo je proto hodlá na tento stupeň povýšit, ovšem s rychlostí omezenou na 110 km/h.
Týkalo by se to výhradně silnic se dvěma proudy v obou směrech, které jsou odděleny svodidly. Podle MF Dnes takto bude povýšena například silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Pro začátek je prý vytipováno dalších 12 úseků.
Celé to s sebou však nese jednu otázku. Silnice pro motorová vozidla jsou obvykle zpoplatněné. Dočkáme se alespoň na bývalých silnicích 1. třídy dodatkových tabulek Bez poplatku?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.