Mezi dálnicemi s povolenou maximální rychlostí 130 km/h a okreskami s devadesátkou se objeví mezistupeň. Bude na něm možné jet 110 km/h. Uvádí to MF Dnes.
Podle deníku budou vybrané úseky silnic první třídy osazeny značkou Silnice pro motorová vozidla (na obrázku), která v praxi pro nás, řidiče, znamená jen ekvivalent dálnice. Oproti nim však mají tyto rychlostní silnice měkčí normy, zatáčky tak mohou být o něco ostřejší, stoupání příkřejší. Jsou však také levnější.
Některé silnice první třídy se parametrům rychlostních silnic velmi blíží a ministerstvo je proto hodlá na tento stupeň povýšit, ovšem s rychlostí omezenou na 110 km/h.
Týkalo by se to výhradně silnic se dvěma proudy v obou směrech, které jsou odděleny svodidly. Podle MF Dnes takto bude povýšena například silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Pro začátek je prý vytipováno dalších 12 úseků.
Celé to s sebou však nese jednu otázku. Silnice pro motorová vozidla jsou obvykle zpoplatněné. Dočkáme se alespoň na bývalých silnicích 1. třídy dodatkových tabulek Bez poplatku?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?