Mezi dálnicemi s povolenou maximální rychlostí 130 km/h a okreskami s devadesátkou se objeví mezistupeň. Bude na něm možné jet 110 km/h. Uvádí to MF Dnes.
Podle deníku budou vybrané úseky silnic první třídy osazeny značkou Silnice pro motorová vozidla (na obrázku), která v praxi pro nás, řidiče, znamená jen ekvivalent dálnice. Oproti nim však mají tyto rychlostní silnice měkčí normy, zatáčky tak mohou být o něco ostřejší, stoupání příkřejší. Jsou však také levnější.
Některé silnice první třídy se parametrům rychlostních silnic velmi blíží a ministerstvo je proto hodlá na tento stupeň povýšit, ovšem s rychlostí omezenou na 110 km/h.
Týkalo by se to výhradně silnic se dvěma proudy v obou směrech, které jsou odděleny svodidly. Podle MF Dnes takto bude povýšena například silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Pro začátek je prý vytipováno dalších 12 úseků.
Celé to s sebou však nese jednu otázku. Silnice pro motorová vozidla jsou obvykle zpoplatněné. Dočkáme se alespoň na bývalých silnicích 1. třídy dodatkových tabulek Bez poplatku?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?