Jak víme, po německých dálnicích můžeme svobodně jezdit bez jakékoliv dálniční známky či elektronické viněty. To se ale možná brzy změní. Tamější politici stále častěji hovoří o návrhu na jejich zpoplatnění.
Důvodem je dlouhodobé podfinancování dálniční infrastruktury, která je nejhustší v Evropě a svými 12 tisíci kilometry (v roce 2007) po USA a Číně dokonce třetí nejdelší na světě.Předseda vládní CSU Horst Seehofer by rád viděl na osobních vozech elektronické viněty s ročním poplatkem 100 EUR (2400 - 2500 Kč). Celkové příjmy by se měly pohybovat kolem 4 miliard euro. Proti je ale zatím kancléřka Merkelová, která se obává zejména ztráty politických bodů v nadcházejících parlamentních volbách v roce 2013. Systém mýta je neefektivní i podle autoklubu ADAC, podle nějž by 20 procent výnosů spolykaly provozní náklady.O osudu financování německých autobahnů by se mělo rozhodnout do konce letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.