Jak víme, po německých dálnicích můžeme svobodně jezdit bez jakékoliv dálniční známky či elektronické viněty. To se ale možná brzy změní. Tamější politici stále častěji hovoří o návrhu na jejich zpoplatnění.
Důvodem je dlouhodobé podfinancování dálniční infrastruktury, která je nejhustší v Evropě a svými 12 tisíci kilometry (v roce 2007) po USA a Číně dokonce třetí nejdelší na světě.Předseda vládní CSU Horst Seehofer by rád viděl na osobních vozech elektronické viněty s ročním poplatkem 100 EUR (2400 - 2500 Kč). Celkové příjmy by se měly pohybovat kolem 4 miliard euro. Proti je ale zatím kancléřka Merkelová, která se obává zejména ztráty politických bodů v nadcházejících parlamentních volbách v roce 2013. Systém mýta je neefektivní i podle autoklubu ADAC, podle nějž by 20 procent výnosů spolykaly provozní náklady.O osudu financování německých autobahnů by se mělo rozhodnout do konce letošního roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?