Ford si letos připomíná 35 let od uvedení kompaktu Fiesta na trh. První generace vyjela již v roce 1976.
Za těch 35 let se vyrobilo na 15 milionů Fiest. V současnosti se prodává její již šestá generace. Po celou dobu produkce patří mezi nejoblíbenější vozy na světových trzích.
V současnosti běží její produkce v německém Kolíně nad Rýnem, čínském Nanjingu, thajském Rayongu a v mexickém závodě v Cuautitlanu. To dokazuje o jak globální automobil jde.
K výročí Ford prozatím nepřipravil žádnou speciální edici jako nedávno třeba Volkswagen ke svému Golfu GTI.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?