Ford si letos připomíná 35 let od uvedení kompaktu Fiesta na trh. První generace vyjela již v roce 1976.
Za těch 35 let se vyrobilo na 15 milionů Fiest. V současnosti se prodává její již šestá generace. Po celou dobu produkce patří mezi nejoblíbenější vozy na světových trzích.
V současnosti běží její produkce v německém Kolíně nad Rýnem, čínském Nanjingu, thajském Rayongu a v mexickém závodě v Cuautitlanu. To dokazuje o jak globální automobil jde.
K výročí Ford prozatím nepřipravil žádnou speciální edici jako nedávno třeba Volkswagen ke svému Golfu GTI.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?