Ford si letos připomíná 35 let od uvedení kompaktu Fiesta na trh. První generace vyjela již v roce 1976.
Za těch 35 let se vyrobilo na 15 milionů Fiest. V současnosti se prodává její již šestá generace. Po celou dobu produkce patří mezi nejoblíbenější vozy na světových trzích.
V současnosti běží její produkce v německém Kolíně nad Rýnem, čínském Nanjingu, thajském Rayongu a v mexickém závodě v Cuautitlanu. To dokazuje o jak globální automobil jde.
K výročí Ford prozatím nepřipravil žádnou speciální edici jako nedávno třeba Volkswagen ke svému Golfu GTI.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?