Spory ministra financí Kalouska s Věcmi veřejnými se prodraží řidičům. Jedním z prostředků má být zdražení dálničních známek, řidiči osobních aut budou od Nového roku za známku platit až 1500 korun, píší čtvrteční Hospodářské noviny (HN).
Jízda po dálnici se prodraží i řidičům nákladních vozů - ministr chce na mýtném vybrat dvě miliardy navíc. Poté, co se nejmenší koaliční straně nepodařilo přesvědčit Kalouska, že na dopravu je potřeba o 14 miliard více než v letošním roce, a musí se smířit jen se čtyřmiliardovým navýšením rozpočtu. "Předpokládáme, že zdražení dálničních známek nám přinese 700 milionů korun navíc," řekl náměstek ministra Lukáš Hampl. Tento plán v praxi znamená, že každý řidič od ledna za dálniční známku utratí zhruba o 300 korun navíc, uvádí mimo jiné HN.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?