Mercedes zvolil trochu netradiční taktiku odhalování nové generace modelu B. Nejdříve ze všeho nám zaslal docela kompletní technické údaje.
Nová generace modelu B již nebude stát na docela unikátní sendvičové platformě. Díky tomu bylo možné vůz snížit o 4 cm na 158 cm. Délka však narostla o 8 cm na výsledných 436 centimetrů.
Dopředu se posune i elektronika. I v takto malém voze bude možné objednat si systém prevence před kolizí. Radar vepředu vyhodnocuje odstup od předjedoucích vozidel a další parametry, díky čemuž se údajně snižuje riziko nehody na čtvrtinu. Součástí je systém sledující bdělost řidiče. Další systémy nabídnou například sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvých úhlů, sledování značek nebo zadní parkovací kameru.
Pod kapotou budou, přinejmenším zpočátku, čtyři motory, tedy přesněji dva motory ve čtyřech variantách. Benzíny zastoupí přeplňovaná 1,6. Slabší varianta B 180 nabídne výkon 122 koní, silnější B 200 vydá za 156 hřebců.
U dieselů se dočkáme zmenšené verze již používaného dieselu 2,1, zmenšení bylo docíleno zkrácením zdvihu. Varianta pro model B bude mít objem 1,8 litru a výkon 108 nebo 136 koní. Všechny motory jsou montovány příčně.
Pro převodování bude možné použít dvouspojkovou převodovku se sedmi stupni. Mercedes říká, že oproti CVT, které používal model B dosud, je nová převodovka o 9 % účinnější. Spojky jsou uloženy v olejové lázni.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?