Mercedes zvolil trochu netradiční taktiku odhalování nové generace modelu B. Nejdříve ze všeho nám zaslal docela kompletní technické údaje.
Nová generace modelu B již nebude stát na docela unikátní sendvičové platformě. Díky tomu bylo možné vůz snížit o 4 cm na 158 cm. Délka však narostla o 8 cm na výsledných 436 centimetrů.
Dopředu se posune i elektronika. I v takto malém voze bude možné objednat si systém prevence před kolizí. Radar vepředu vyhodnocuje odstup od předjedoucích vozidel a další parametry, díky čemuž se údajně snižuje riziko nehody na čtvrtinu. Součástí je systém sledující bdělost řidiče. Další systémy nabídnou například sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvých úhlů, sledování značek nebo zadní parkovací kameru.
Pod kapotou budou, přinejmenším zpočátku, čtyři motory, tedy přesněji dva motory ve čtyřech variantách. Benzíny zastoupí přeplňovaná 1,6. Slabší varianta B 180 nabídne výkon 122 koní, silnější B 200 vydá za 156 hřebců.
U dieselů se dočkáme zmenšené verze již používaného dieselu 2,1, zmenšení bylo docíleno zkrácením zdvihu. Varianta pro model B bude mít objem 1,8 litru a výkon 108 nebo 136 koní. Všechny motory jsou montovány příčně.
Pro převodování bude možné použít dvouspojkovou převodovku se sedmi stupni. Mercedes říká, že oproti CVT, které používal model B dosud, je nová převodovka o 9 % účinnější. Spojky jsou uloženy v olejové lázni.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.