Polskou továrnu Tychy opustil Fiat panda s pořadovým číslem 2 000 000. A nevyrábí se zde jen Panda.
Fiat v Polsku v továrně Tychy vyrábí od přelomu let 1992 a 1993. Továrna vznikla na základě od 70. let existující továrny jménem Fabryka Samochodów Małolitrażowych, která vyráběla mimo jiné také přeslavné Maluchy, tedy Fiaty 126.
Mimo něj se v Tychách začal vyrábět také model Cinquecento, v průběhu let se zde vyráběly například také modely Bravo/Brava/Marea Palia, Punto a Seicento. Nyní však slavíme dvoumiliontý vůz, který nyní tvoří páteř moderního závodu.
Fiat Panda se začal v Polsku vyrábět v roce 2004 a letos by jej měla nahradit nová generace. V současné době ho v továrně doprovází modely Fiat 500, Ford Ka a Lancia Ypsilon. Celkově se zde vyrobilo přes šest milionů vozů.
Šéfové Fiatu si továrnu v Polsku nemohou vynachválit. Před nedávnem se nechali slyšet, že kdyby to šlo, přesunuli by do Polska všechny své kapacity. Mimo jiné i kvůli tomu, že italské pracovníky postihují záhadné epidemie každé pondělí, pátek a vždy po důležitém fotbalovém utkání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?