Polskou továrnu Tychy opustil Fiat panda s pořadovým číslem 2 000 000. A nevyrábí se zde jen Panda.
Fiat v Polsku v továrně Tychy vyrábí od přelomu let 1992 a 1993. Továrna vznikla na základě od 70. let existující továrny jménem Fabryka Samochodów Małolitrażowych, která vyráběla mimo jiné také přeslavné Maluchy, tedy Fiaty 126.
Mimo něj se v Tychách začal vyrábět také model Cinquecento, v průběhu let se zde vyráběly například také modely Bravo/Brava/Marea Palia, Punto a Seicento. Nyní však slavíme dvoumiliontý vůz, který nyní tvoří páteř moderního závodu.
Fiat Panda se začal v Polsku vyrábět v roce 2004 a letos by jej měla nahradit nová generace. V současné době ho v továrně doprovází modely Fiat 500, Ford Ka a Lancia Ypsilon. Celkově se zde vyrobilo přes šest milionů vozů.
Šéfové Fiatu si továrnu v Polsku nemohou vynachválit. Před nedávnem se nechali slyšet, že kdyby to šlo, přesunuli by do Polska všechny své kapacity. Mimo jiné i kvůli tomu, že italské pracovníky postihují záhadné epidemie každé pondělí, pátek a vždy po důležitém fotbalovém utkání.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?